ورزشی

نگاهی گذرا به استقلال در سال ۹۹/ از مجیدی تا مجیدی

در سال 1999 ، نیروی دریایی با تحولات جالبی روبرو شد ، از جمله تغییر مدیر کل ، سرمربی ، حذف پنجره نقل و انتقالات و با تغییرات زیادی دست و پنجه نرم کرد.

تیم فوتبال استقلال ، نود و نهمین سال استقلال ، سالی پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. اتفاقاتی که شاید پیش بینی هواداران استقلال برای آنها دشوار باشد ، اما با وجود همه این مشکلات ، استقلال امسال تغییرات زیادی را تجربه کرده است ، از مدیریت به کادر ، اتفاقات عجیبی پیرامون تیم آبی پایتخت رخ داده است.

اولین تغییر این تیم از 11 آوریل سال جاری آغاز می شود. روز بعد از عدم اطمینان مدیریت بلند مدت ، با اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان ، احمد سعادتمد به عنوان مدیرعامل استقلال منصوب شد.

یکی از مشکلات حضور سعادتمند در استقلال ، برخورد نامطلوب فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال نسبت به سعادتمند بود. مجید حدود دو هفته بعد از مدیرعاملی سعادتمند با سعادتمند ملاقات نکرد ، این موضوع باعث اختلاف نظر بین این دو نفر شد و اما پس از این مدت مجید و سعادتمند برای تکمیل حاشیه به ملاقات یکدیگر رفتند.

با این حال ، در این مدت استقلال با کرونا مشکل داشت و به رهبری جدیدی منتقل شد. در این مدت آبی ها توانستند در لیگ برتر در برابر مجیدی نسبتاً خوب بازی کنند و با 4 پیروزی و 5 تساوی ، آنها توانستند در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرند.

تاکنون شرایط استقلال نسبتاً آرام بوده است. البته ، در آن مدت پنجره نقل و انتقالات “استقلال” به دلیل خواسته های شفر ، پاختاکور و سرور آب ابروف بسته شد ، “ناوگان” را “پیچیده” کرد ، اما تیم بهتر از روزهای گذشته بود سفر مبارک شما به ایتالیا. آغاز رسمی اختلاف با استراماچیونی باشکوه و پر رونق بود.

همین امر باعث شد مجیدی ادعا کند که سفر به ایتالیا به دلیل مذاکرات برای بازگشت استراماچیونی سفر خوشایندی است و کار در مورد استعفای مجیدی انجام شد. این اتفاق زمانی رخ داد که “استقلال” در مرحله یک چهارم نهایی جام انگلیس “سپاهان” را شکست داد و در دربی پایتخت در ضربه 11 متری مقابل “پرسپولیس” پیروز شد و به فینال جام انگلیس صعود کرد. با این حال ، مجیدی پس از مدت ها تلاش با وساطت سرمربی استقلال ، دوباره به جمع “آبی ها” بازگشت اما در نهایت ، پس از باخت در فینال جام حذفی ، مجیدی “استقلال” را ترک کرد.

پس از مجید ، مجید ناموه مطلق به عنوان سرمربی موقت آبی ها معرفی شد. او این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا رساند و موفق شد به مرحله شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا صعود کند ، اما در این دور مغلوب پاختاکور ازبکستان شد و نامخو مطلق نیز آبی ها را ترک کرد.

پس از آن ، سعادتمند قول بازگشت استراماچونی را به استقلال داد و حتی تأكید كرد كه مذاكرات خوبی برای بازگشت وی انجام شده است ، اما در پایان این مربی از بازگشت خود راضی نبود ، و سعادتمند گزینه بعدی خود ، الكس نوری را به عنوان سرمربی استقلال پیشنهاد داد “، بعد از که شورا تصمیم به حذف سعادتمند گرفت. در تاریخ 30 اکتبر ، هیئت مدیره سعادتمان را با استناد به هشت دلیل بسته شدن پرونده حضور الکس نوری در استقلال ، رسماً از مدیر عامل استقلال اخراج کرد.

با این حال ، شرایط استقلال بدترین بود. این تیم نه مدیر اجرایی داشت و نه سرمربی. در این مبارزه احمد مددی که معاون ورزشی باشگاه بود ، به عنوان مدیر باشگاه منصوب شد و سپس با تصمیم هیات مدیره ، با شرایط خاص به عنوان مدیر اجرایی استقلال معرفی شد.

در آغاز تصدی خود ، مددی با مشکل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات روبرو شد ، با همکاری اعضای هیئت مدیره همکاری کرد ، وی موفق شد پنجره نقل و انتقالات را تا پایان پنجره نقل و انتقالات باز کند و قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کند. در پنجره نقل و انتقالات زمستانی ، “استقلال” به دلیل خواسته های بودروف دوباره پنجره های خود را بست اما در روزهای آخر سال این مشکل حل شد و با پرداخت مطالبات بودروف ، این باشگاه موفق به حل این مشکل شد.

به دنبال تصمیم باشگاه ، تصمیم کادر فنی اولویت بعدی این باشگاه بود ، مشاهده پس از بررسی چندین گزینه ، در تاریخ 7 اکتبر ، این باشگاه محمود فکری را به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی کرد. در ابتدای حضور فکری خود در استقلال ، مورد حمایت هواداران استقلال قرار گرفت ، اما عدم نتیجه استقلال ، ضعف تیم در زمینه فنی باعث شکایت بسیاری از طرف هواداران شد و بسیاری از هواداران استقلال خواستار روحیه وی بودند. حذف شده.

استقلال در طول 16 هفته ای که فکری سرمربی استقلال بود ، موفق شد با 27 امتیاز میانگین 1.6 به مقام سوم جدول رده بندی لیگ برتر برسد. استقلال در دوران مربیگری خود موفق به زدن 19 گل (میانگین 18.1 گل در هر بازی) و 12 گل دریافت (میانگین 0.75 گل در هر بازی) شد.

علیرغم شروع خوب در استقلال ، فكری نتوانست روند را ادامه دهد در 5 بازی اخیر استقلال ، این تیم فقط یك بار پیروز شده است.

پس از محمود فکری شایعات بازگشت فرهاد مجیدی به گوش رسید. باشگاه استقلال با مشاهیر مانند جواد نکونام ، امیر لو ساخ الهام مذاکره کرد اما سرانجام فرهاد مجیدی به استقلال بازگشت ، بازگشتی که مورد استقبال گسترده هواداران استقلال قرار گرفت.

در پایان سال 1999 ، مجیدی 3 بازی داشت تا نتیجه خود را نشان دهد. در لیگ برتر ، استقلال دو بازی برابر فولاد خوزستان و ماشین سازی انجام داد که همانطور که در گپ کاپ مقابل پیکان انجام داد و به مرحله شانزدهم این مسابقات راه یافت ، آنها را برد.

با رکوردی که در این فرصت کوتاه نشان داده شده ، به نظر می رسد که روزهای خوبی می تواند در انتظار تیم آبی پایتخت باشد و هنوز باید عواقب بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال در سال 1400 را ببینیم.

انتهای پیام: