عمومی

دلایل فرهاد مجیدی برای جدایی

«به همین دلیل است. فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به پیشرفت یکدیگر کمک کردند، حالا مربی جوان فوتبال ایران قصد دارد قدمی دیگر برای تبدیل شدن به یک چهره بین المللی بردارد.

به گزارش سرگرمی برای همه و به نقل از “ورزش سه”در نهایت اتفاقی که هواداران استقلال از آن می ترسیدند رخ داد. فرهاد مجیدی سرمربی جوان و موفق آبی ها پس از گذراندن یک فصل قهرمانی فوق العاده با رکوردهای فراموش نشدنی از استقلالی ها خداحافظی کرد و برای ادامه چالش های دوران مربیگری خود راهی امارات شد.

فرهاد مجیدی در فصل گذشته بالاخره این فرصت را پیدا کرد تا از ابتدای فصل با سلیقه خودش در استقلال کارش را آغاز کند و حاصل این برنامه ریزی دقیق، معتبرترین قهرمان تاریخ لیگ برتر شد. گروهی از هواداران استقلال قطعا از فرهاد مجیدی ناراحت هستند، فکر می کنند او با شرایط خوبی باشگاه را تنها گذاشته است. چالش حضور در امارات قطعا مسیر سختی برای این مربی جوان است اما ویژگی «فرهاد مجید بودن» او را متقاعد کرد که این پیشنهاد را بپذیرد.

هر چقدر هم که مربی یا بازیکن از عشقش به باشگاه، رنگ و لباس صحبت کند، در نهایت شکی نیست که انگیزه شخصی و میل به پیشرفت شخصی برای همه افراد مهمتر است. پس از انقلاب در فوتبال ایران، هیچ وقت به سرمربی فرصت کار در کشورهای خارجی داده نشد، هرچند با وجود شایعات امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی یا علی دایی، این اتفاق نیفتاد.

هرکسی در فوتبال، در هر موقعیتی، همیشه به پیشرفت شخصی و در واقع به مرحله بعدی توجه دارد. به یک کشور یا تیم ملی بپیوندید یا به یک کشور خارجی مهاجرت کنید. در مقطع کنونی حتی اگر پیشنهادی هم باشد، حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم ملی خوب نبود، به همین دلیل او حضور در لیگ امارات را برای ادامه چالش دوران مربیگری خود ترجیح داد.

الاتحاد کلبا (اکنون هدف احتمالی سرمربی سابق استقلال) یک سال پیش با برانکو به توافق رسید و البته ناکام ماند. حضور مربیان بین‌المللی و حضور بازیکنان شایسته در لیگ امارات، امکانات فوق‌العاده و البته آرامش فوق‌العاده، فرهاد مجیدی را مجاب کرد تا از این فرصت استفاده کند و چنین مسیر موفقیت مربیگری را طی کند.

تا به حال این اتفاق نیفتاده است، حتی اگر یکی از رقبای احتمالی فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم ملی باشد (مثلاً به عنوان یکی از گل های پایانی)، و موفقیت او در امارات او را در موقعیت بهتری قرار می دهد. این را نگه دار. موقعیت احتمال حضور او روی نیمکت سایر تیم های احتمالی فوتبال امارات وجود دارد، در واقع فرهاد مجید در صورت موفقیت جایگاه بالاتری در بازار مربیگری آسیا خواهد داشت.

این یک علاقه شخصی است که در سرشت همه انسان ها وجود دارد، حتی اگر احیا شود. فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به پیشرفت یکدیگر کمک کردند و حالا مربی جوان فوتبال ایران قصد دارد قدمی دیگر برای تبدیل شدن به یک چهره بین المللی بردارد.

البته هواداران هیجان زده «استقلال» این تصمیم ناگهانی را نپذیرفتند، شاید از دست مربی جوان و محبوب تیمشان عصبانی شوند. اما این واکنش زیاد دوام نخواهد داشت، اد فرهاد مجیدی حق دارد راهی را که می خواهد طی کند.

اما چالش ماندن در استقلال هم می تواند به پیشرفت او کمک کند. چه، قطعا تیم او اولین شانس قهرمانی در فصل آینده بود، حتی هواداران آبی از قبل با فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت در آسیا را داشتند. درستی یا نادرستی این تصمیم تنها به مرور زمان مشخص خواهد شد. حتی مربیان موفق فوتبال ایران مانند برانکو یا استراماچونی روزهای سختی را در خلیج فارس سپری کرده اند و گاهی اوقات ممکن است به زودی نابردباری به فرهاد مجیدی برسد.

«فرهاد مجید» بودن باعث شد دوباره همه را غافلگیر کند تا تصمیم دیگری برای آینده اش بگیرد. این ستاره جذاب و کاریزماتیک در سه دهه اخیر با تصمیمات غیرمنتظره خود همه را شگفت زده کرده و حالا فوتبال امارات را برای قدم بعدی انتخاب کرده است. «البته چند ماه زمان بهتری برای ارزیابی صحت تصمیم سرمربی موفق و محبوب استقلال خواهد بود، اما شکی نیست که فرهاد مجیدی روزهای درخشانی را در کادر فنی، پست های مهم فوتبالی را متصور است. ذهن او.”

انتهای پیام: