ورزشی

صعود باشکوه استقلال/ انتقام از الاهلی با درخشش قایدی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سرگرمی برای همه؛ استقلال تهران و الاهلی عربستان سعودی میزبان یکی از حساس ترین بازی های باشگاهی کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در قطر ، الاهو انوب بودند که قضاوت آن را آدام اخادما از اردن بر عهده داشت.

“استقلال” که برای پیش افتادن از این امتیاز به سه امتیاز نیاز داشت ، از همان ابتدا در زمین حمله قرار گرفت و به گل رسید.

در دقیقه 4 محدی قائد پس از رویارویی با یوسف الحربی وارد محوطه جریمه الاهلی شد اما داور اردنی با یک تصمیم جنجالی پنالتی را اعلام نکرد و بازی را ادامه داد.

سه دقیقه بعد ، مهدی قائدی از نظر فنی “یک حمله خطرناک که به هانی آل سوبیانی مقابل دروازه الاهلی برخورد کرد” انجام داد تا اسماعیلی توپ را از پشت محوطه جریمه عبور دهد و با دست به علی کریم پاس دهد. پا در حیاط بالای دروازه عربستان بگذارید.

در دقیقه 12 ، “استقلال” نزدیک بود به گل برسد اما این دروازه بان “الاهلی” بود که با یک واکنش تماشایی ضربه محکم پای چپ دیابت را دفع کرد که موقعیت قدم تماشایی قائدی را گرفت.

در دقیقه 22 محمد آل اویس درخشان دوباره ظاهر شد و این بار از زیر قوس دروازه ضربه ایستگاهی قابل توجهی به ورافافوری زد و به خوبی پاسخ داد و به کرنر رفت.

یک دقیقه بعد از این صحنه ، الاهلی برای اولین بار در دروازه استقلال خطرناک شد. پاس خطرناک مارکو مارینی توسط عمر السومه نمی توانست به خوبی استفاده شود ، سپس مسعود ریگی در موقعیت عبدالرحمن غریب یک دفع ضعیف داشت ، اما حسینی ضربه محکم او را با واکنش زیبا مهار کرد و لحظاتی بعد پرچم کمک داور از بازی خارج شد. گل سرخ

در دقیقه 27 ، “استقلال” باز هم موفق به گلزنی نشد. علی کریمی با ضربه ایستگاهی به تیر عمودی دروازه الاهلی برخورد کرد و سپس توپ به دست همان بازیکن استقلال افتاد تا داور بتواند هند را قضاوت نادرست کند.

دو دقیقه بعد از این صحنه ، سرانجام استقلال دروازه الاهلی را گشود. در میانه زمین مسعود ریگی به هیرو ملیچ پاس داد که فرشید اسماعیلی را نیز در سمت چپ زمین داشت و سپس این بازیکن با عبور از پشت محوطه جریمه به مهدی ایدی پاس داد و پای تماشایی ستاره آبی را زد. سرزمین محمد العویس با نقصی برای خوشحالی اردوگاه آبی ها به گل تبدیل شد.

پس از این گل ، “استقلال” عقب نماند و دوباره حملاتی را به دروازه رقیب سعودی آماده کرد.

در دقیقه 34 ، ضربه زیبای قا عائدی و در مقابل دیاباته پا و مقابل دروازه الاهلی به طور خطرناکی به پای فرشید اسماعیلی برخورد کرد.

دو دقیقه بعد دروازه استقلال به شدت تهدید شد. هانی آل سوبیانی توپ را با پای چپ جلوی دروازه استقلال ارسال کرد اما ضربه سر هیثم اتری حاتم به گل تبدیل نشد و تیرک دروازه از روی دروازه عبور کرد.

وقتی تهدید به حمله رسید استقلال دوباره پیش افتاد و در دقیقه 38 گل دوم را به ثمر رساند و ذهن را بسیار ضعیف کرد. مهدی قائدی شوت خود را از گوشه پایگاه اول به عارف هو اولامی فرستاد و دوباره به قائدی رسید که پاس دوم او در این موقعیت به دروازه الاهلی برخورد کرد و از دروازه مقابل مطهری و دیابات عبور کرد.

در دقیقه 41 سید حسین حسین به راحتی حمله عبدالرحمن غریب را انجام داد.

در دقیقه 43 محمد العویس توپ را در دو دور از گوشه سمت چپ زمین و از روی ضربه سر ارسلان مطهری جمع کرد.

در دقیقه 45 فرشید اسماعیلی از سمت راست زمین ارسال شد و ضربه سر شیخ دیابات به یک گل تماشایی تبدیل شد ، اما دستیار اول داور حمله آفساید را اعلام کرد تا در یک موقعیت مشکوک گل را رد کند و در نهایت این نیمه با همان دو گل به پایان رسید. ،

03:

در ابتدای نیمه دوم ، “استقلال” دانشگر را به جای ورافافوری که در آخرین ثانیه های نیمه اول مصدوم شد ، به زمین فرستاد.

در دقیقه 49 “استقلال” دوباره به گل رسید ، اما این بار کمک داور با ضربه سر امیر ارسلان مطهری از بازی ، خارج از بازی و به درستی گل را رد کرد.

یک دقیقه بعد علی کریمی صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه توسط محمد العویس مهار شد.

در دقیقه 54 و پس از ارسال های پی در پی ، علی کریمی از گوشه محوطه جریمه چم و پاس یک پاس چشمگیر به سمت دروازه الاهلی ایجاد کرد و شیخ دیاباته به عنوان مدافع سعودی برای سومین بار با ضربه سر قاطعانه دروازه الاهلی را زد. نقش مهاجم در این بازی ظاهر خواهد شد.

در دقیقه 57 ضربه پای چپ مارکو مارینی به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

الاهلی در دقیقه 63 دوباره در معرض خطر قرار گرفت ، اما ضربه غیر دقیق احمد الباساس فاصله زیادی از تیرک دروازه استقلال داشت.

“استقلال” به کنترل بازی ادامه داد ، هر دو تیم تغییراتی ایجاد کردند. استقلال برای حفظ نتیجه و الاهلی برای تغییر آن.

در دقیقه 79 شوت از راه دور حسینی المخاوی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

در دقیقه 82 ارسلان مطهری پس از برخورد با مدافع این تیم نتوانست وارد محوطه جریمه الاهلی شود اما داور اردنی در این صحنه مشکوک اعلام پنالتی نکرد.

پس از آن اتفاق خاصی رخ نداد ، با این پیروزی قاطع ، “استقلال” با شکوه صعود به شانزدهمین دوره جام حذفی ، انتقام شیرین الاهلی عربستان را گرفت.

هروی ملیچ (“استقلال”) حسین عبدالغنی (“الاهلی”) بازیکنان هشدار دهنده بازی بودند.

02

“استقلال تهران”. سید حسین حسینی ، روزبه چسمی (66- فرشید باقری) ، عارف هولامی ، هروی میلیچ ، وریا فافوری (46- محمد دانشگر) ، مسعود ریگی ، علی کریمی (72- میلاد زک آکیداهی آریش ، فریش) 84- شاهین طاهرخانی) ، مهدی قا عائدی (84- علی دشتی)

سرمربی: مجید نامجومطلق

الاهلی عربستان سعودی محمد العویس ، سعید المولید ، محمد الفتیل ، طلال العبسی ، هانی السوبیانی (65- فهد مکارارش) ، یوسف الحربی ، هیثم آتیری حاتم (65- حسین الماکوی) ، عبد قا اریب (46- احمد الباس) ، حسین عبدالغنی (65 ، مارکو مارک عبدال گانی) ، 65 ساله – احمد النخلی) ، عمر السومه (75 – مازن ابوشاره)

سرمربی: ویجان میلوویچ