حوادث

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی ناجیان غریق گفت: امدادگران باید دانش خود را هر روز افزایش دهند تا در صحنه تصادف موثرتر باشند.

به گزارش سرگرمی برای همه، پیمان صباریان در نشست همیاران امدادگران با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی و آموزشی امدادگران گفت. هدف ما در MP Education ارائه آموزش های قابل قبول برای همه افراد در سطوح مختلف بود. مهمترین توانایی ما کارایی امدادگران اورژانسی است. همه ما دیده ایم که وقتی اتفاقی می افتد و تعداد زیادی از مردم حضور دارند، اکثر جمعیت تماشاگر هستند و تاثیر خاصی روی آنها نمی گذارد. قسمت اول در صحنه تصادف مدیریت صحنه و استفاده از استرس و دانش است. روند باید به گونه ای انجام شود که افراد آسیب دیده دیگر آسیب نبینند.

او ادامه داد. فرض کنید شخصی در کوه گرفتار شده است. اگر فردی آمادگی جسمانی کافی برای صعود به قله را نداشته باشد، با حوادثی مانند بیماری کوه مواجه می شود که می تواند اتفاقات بدتری را در پی داشته باشد. همچنین در مواردی انسان در کوه ناامید می شود و خود را گم می کند. اگر انسان اینطور پایین بیاید تصادف می کند و باید کم کم قدش را پایین بیاورد. اگر امدادگر نتواند این موارد را تشخیص دهد، عوارض زیادی به همراه خواهد داشت.

صباریان با تاکید بر کارآمدی کادر درمانی در محل حادثه گفت. به عنوان مثال، زمانی که فردی دچار شکستگی شود و امدادگر نتواند آتل را به درستی انجام دهد، آسیب شدیدتر خواهد بود. اگر دانش کافی وجود نداشته باشد و نجات غریق به روز نشود، فرد دچار حادثه می شود. این امر مسئولیت امدادگران را افزایش می دهد. امدادگران باید بتوانند در صحنه حادثه موثر باشند. اگر فعالیت کادر پزشکی علمی نباشد، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

معاون آموزشی و پژوهشی هلال احمر با اشاره به مسئولیت سنگین بر دوش امدادگران گفت: ما باید روزانه به روز کنیم. بسیاری از پزشکان و کادر درمانی درگیر کارهایی هستند که ربطی به آنها ندارد، این چیزی نیست که ما از امدادگران می خواهیم، ​​بلکه می خواهیم امدادگران اقدامات اولیه را بدانند. مواردی مانند تزریق عضلانی و داخل وریدی و رگ گیری برخی از نگرانی های اولیه هستند. چرخه یادگیری باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فعالیت علمی جمعیت هلال احمر گفت: «سال‌ها برای مراسم اربعین، حج و زیارت وقت گذاشته‌ایم، اما هنوز مقاله‌ای در این زمینه نداریم که بتوانیم اظهارنظر کنیم. جهان اسلام هدف ما این است که این اتفاقات در بین جمعیت هلال احمر رخ دهد.

انتهای پیام