علمی و پزشکی

شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: «بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت نشان می‌دهد که مواد ویروسی شایع‌ترین عامل اسهال حاد هستند.

به گزارش سرگرمی برای همه،دکتر مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه با شروع بهار و تابستان معمولاً افزایش بیماری های گوارشی ناشی از غذا پیش بینی می شود، گفت: و بسیاری به دلیل محدودیت ها با بسیاری از عوامل بیماری زا در تماس نبوده اند، بنابراین با شروع فصل تابستان اسهال و استفراغ افزایش یافته است.

وی تاکید کرد. وی ادامه داد: با افزایش تعداد موارد ثبت شده بیماران مبتلا به اسهال آبکی حاد، آنها را در صورت وجود وبا و سایر میکروارگانیسم ها بررسی خواهیم کرد. تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که حادترین اسهال را ایجاد می کند. عوامل ویروسی E.

وی گفت: ویروس ها بسیار مسری هستند.

اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد

وی مسیر انتقال این ویروس را تماس انسان با انسان، استفاده از آب و غذای آلوده عنوان کرد و گفت: قوانین بهداشتی را رعایت کنید، دست های خود را به مدت 20 ثانیه بشویید، میوه ها و سبزیجات را به درستی بشویید و از کم آبی بدن جلوگیری کنید، از تماس بیمار با بیرون خودداری کنید. به خصوص گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، افراد مسن و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ممکن است حضور داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرد. «ضعف و بی تفاوتی حاد، از دست دادن هوشیاری از نشانه های کم آبی شدید بدن است که در این صورت مانند مشاهده خون در مدفوع باید: به دکتر مراجعه کن.”

وی در پایان سخنان خود در رادیو گفت: اسهال ویروسی نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک ندارد، این اسهال نباید خودسرانه استفاده شود مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

انتهای پیام: