فرهنگ و هنر

شرح دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان+صوت

دعای بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان می گوید: “این داستان یک اشاره است که انسان نقص بزرگ خود را نمی بیند. اما او نقص کوچکی را در افراد مشاهده می کند. “این حدیث از پیامبر (معصومین) معصوم است که از کسی که گناه خود را می بیند خوشحال است و هیچ ارتباطی با گناهان کسی ندارد.”

به نام خدا

“خدایا ، سهم منصفانه ، سهم منصفانه از بخشش ، قیمت مناسب ، قیمت مناسب مشتری یا دادرسی عمومی را به ما بده.” »

“خدای ناکرده ، تلاشهای من در این ماه قدردانی شده است ، و گناهان من در این ماه مورد بخشش قرار گرفته است ، و اعمال من در آن پذیرفته شده است ، و گناهان من در آن پوشیده شده است ، ای مطیع ترین شنوندگان.” »

به گزارش سرگرمی برای همه ، آیت الله مجاهدین تهران در اظهارات خود درباره فراز گفت: “خدایا نعمتهای پروردگار جهانیان را به ما بسپار”. کلمه “خوشبختی” به معنای “سپاس” است و در این دعا هدف آن “قبول” و “قبول” است.

او اضافه می کند. “مردم سخت و سریع کار می کنند ، آنها گرسنه و تشنه می شوند.” اما او در ماه رمضان کمبود غذا ، نوشیدن یا تحمل خوابیدن را تحمل نمی کند و اگر خداوند تلاشهای ما را نپذیرد ، او چیزی را برای ما نخواهد ساخت. اگر مشکلی وجود داشته باشد و نتیجه ای نداشته باشد ، اتفاق بدی افتاده است.

این معلم اخلاق می گوید: “ما باید غمگین شویم تا آسیب نبینیم.” به عنوان مثال ، غیبت می تواند تمام تلاش ما را هدر دهد. اگر غایب باشید ، 40 روز از کارهای نیک شما در نامه اقدامات مفقودین نوشته خواهد شد و اگر کردار خوبی نداشته باشید ، گناهان آن شخص در نامه اعمال شما نوشته می شود. این داستانی از معصومین (ع) است.

او ادامه داد. “ما باید به خودمان توجه کنیم و ببینیم چه کاری انجام داده ایم؛ ما کاستی هایی داریم. گل فرزندان خداست و داشتن نقص آن برای ما غیرممکن است. گفته می شود: “اتفاقی که برای فرد می افتد خار کوچک را در چشم دوستش می بیند. اما شاخه ای را که در چشمانش گذشته است نمی بیند. »

آیت الله مجاهدین به تهران می گوید: “این داستان هشدار است که فرد خطاهای بزرگ خود را نمی بیند. اما او نقص کوچکی را در افراد مشاهده می کند.
این محقق کتاب مقدس می گوید: “این حدیث از معصومین (ع) است که از کسی که گناه خود را می بیند خوشحال است و هیچ ارتباطی با گناه کسی ندارد.

وی در اظهار نظر خود ادامه می دهد. “ما به خاطر دیگران از گناهان و اعمال خود عذرخواهی می کنیم.” در این دعا از خدا می خواهیم که به گناهان ما رحم کند و کردارمان را بپذیرد. ما از خدا می خواهیم گناهانی را که قبل از ماه رمضان مرتکب شده ایم ببخشد. از آنجا که ماه رمضان ماه درآمد و پاداش معنوی است ، حتی خواب و نفس این ماه نیز عبادت محسوب می شود.

آیت الله مجتهد بر تهران تأکید می کند. “ماه رمضان درآمد چندانی در ماه دارد” ، و آیا این امکان وجود ندارد که شخصی با تمام این درآمد جان خود را از دست بدهد؟ پیامبر اسلام در خطبه خود درباره شعبانی می گوید: “پشت شما از گناه سنگین است ، و شما گروگان شده اید و در ماه رمضان بدن خود را گروگان بگیرید. »

او ادامه می دهد. “برخی از مردم به دلیل جاذبه ، که نشانه گناه است ، نمی توانند در هنگام نماز صبح از خواب برخیزند.” شخصی به امام حسن عسگری (ع) گفت که هر شب قصد نماز شب را دارم. اما اینطور نیست امام فرمود: “گناه تو را محصور کرده است. دلیل این امر این است که شخصی می خواهد شب ها نماز بخواند ، اما آنها نمی توانند ، این یک گناه است و می تواند عذرخواهی کند.
استاد بزرگ اخلاق و حوزه های علمیه سخنان خود را درباره بیدار شدن در سحر و استفاده از نعمت های آن ادامه داد. شعری وجود دارد که می گوید: “کسی که جادو نمی کند ، خودش را نمی شناسد” ، هرکس که در سپیده دم می خوابد. او نمی داند او کیست و باید فهمید. حديث يكي از انبياء معصومين است كه مي گويد عجيب است كه مردم به دنبال آنچه خود را گم كرده اند ، جستجو كنند ، اما خود آن را جستجو نمي كنند.

او می گوید وضو بگیرید و از خود بپرسید که من صد بار در تاریکی شب کی هستم. شاید خودتان را پیدا کنید. اگر ظاهر شوید ، می خواهید شب دعا کنید.
وی در ادامه درباره اظهارات وهبیا فی مشتورا می گوید. “خدایا ، کاری کن تا گناه من پنهان شود و هیچ کس از گناه من آگاه نیست.” خدا “ستاره شکوه” است و کسی را از گناهان ما آگاه نکرده است. به نظر می رسد اگر گناه بود ، دو نفر در کنار هم نمی نشستند. اگر گناه کسی آشکار بود ، هیچ کس بدن کسی را دفن نمی کند.

در پایان ، در توضیحات دعا ، آیت الله مجتهدی می گوید: “در پایان دعا ، من می گویم ،” خدایا ، شما مطیع ترین شنوندگان خود هستید. ” خدا همه چیز را می شنود. اگر آهسته صحبت کنیم ، خدا هنوز هم خواهد شنید. حضرت موسی (علیه السلام) به خدا فرمود: “خدا ، اگر من آرام صحبت می کنم ، اگر نزدیک هستم ، و اگر از راه دور صحبت می کنم.” خدا گفت: “من آن همراهی هستم که مرا به یاد می آورد.” خدا مطیع ترین است. بنابراین ما می گوییم خدایا که مطیع ترین شنوندگان است ، برای ما این دعاها را جواب بده.

انتهای پیام