عمومی

سیزده‌ اصل برای دوستی با زمین در سیزده‌بدر

اینگونه است که ما اعتدال بهاری را حفظ می کنیم و برای این سال سخت آماده می شویم. اما یادمان باشد که طبیعت برای ما که خیلی رشد کرده ایم، قدرت زیادی برای تغییر یا نابود کردن زمین به دست آورده ایم، کوچک شده است. بنابراین باید با دقت روی زمین قدم برداریم تا تاثیر مخرب خود را به حداقل برسانیم.
برای سیزده بدر، اول از همه بهتر است به استراحتگاه های دور دست نرویم، بلکه به مناطق باز نزدیک قلمرو خود برویم تا ترافیک را افزایش ندهیم. همچنین باید این اصل سیزده گانه را برای دوستی با کشور در قرن سیزدهم به یاد داشته باشیم.

1- یک کیسه همراه داشته باشید و همه زباله های ما را (تا حد امکان جدا) به شهر و مخازن زباله ببرید.

2- از پرتاب سبزه هفت سین در جاده ها، نهرها، رودخانه ها خودداری کنید و ماهی هفت سین را در مناطق طبیعی رها کنید.

3- هر جا وسایل خود را گسترش دهیم در شعاع چند متری زباله های باقی مانده را هم برای بهبود بینایی و هم برای پاکسازی محیط جمع آوری می کنیم.

4- از ادرار یا ادرار کردن و همچنین استفاده از مواد شوینده یا صابون در رودخانه یا نزدیک آن (حدود 70 متری آب) خودداری کنید.

5- از انداختن ته سیگار حاوی ده ها ماده سمی در خوابگاه ها، خیابان ها و طبیعت خودداری کنید.

6- از جمع آوری گیاهان یا آسیب رساندن به حیوانات با پا خودداری کنید. به مکان هایی که ممکن است لانه پرندگان یا حیوانات دیگر باشد نزدیک نشوید.

7- در محیط های طبیعی در جاده های تمیز قدم بزنید، کوتاه نکنید تا خاک پوسیده نشود.

8- از ورود به مناطق طبیعی با خودرو، کنار رودخانه ها، شستشوی خودروها در سایر مکان های طبیعت، تعویض روغن خودداری کنید.

9- صدای آهنگ هایی که می شنویم و صداهای دیگر ما باید آنقدر بلند باشد که آرامش دیگران را بر هم نزند.

10- به یاد داشته باشید که روشن کردن آتش در طبیعت منجر به لکه دار شدن زمین، مرگ موجودات خاک، آلودگی هوا، افزایش شدید خطر آتش سوزی می شود. تا حد امکان از آن اجتناب کنید و برای گرم کردن یا پخت و پز از اجاق گاز یا شومینه مسافرتی استفاده کنید. در صورت آتش سوزی دقت کنید که باد جرقه های خود را روی گیاهان خشک نزند. هنگام خروج از محل، آب و خاک و خاک را روی بقایای آتش بریزید.

11- در واقع وارد طبیعت شویم و از آن خارج شویم تا اثری از ما باقی نماند.

12- با کسانی که اصول فوق را رعایت نمی کنند صحبت کنید، به آرامی از آنها بخواهید که برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

13. محیط زیست و منابع طبیعی ثروت ملی ما هستند که متعلق به همه است. موارد تجاوز جنسی را به مقامات گزارش دهید و حقوق خود را پیگیری کنید.

* پخش کننده محیط زیست