اجتماعی

سختتر شدن سقط درمانی با «طرح جوانی جمعیت»/کمیسیون جوانی جمعیت از متولی معلولان نظرخواهی نکرد

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی با اشاره به “طرح جوان سازی جمعیت” و موضوع سقط جنین پزشکی ، می گوید: “مواد 53-56 این طرح بازرسی حذف نشده است. مقامات این کمیسیون ادعا می کنند که آن حذف نشده است ، اما با توجه به روند بررسی که مدت زمان طولانی طول کشیده است ، روند کار پیچیده تر شده است. ما پیش بینی می کنیم که تعداد مشتریان بازرسی کاهش یابد. از طرف دیگر ، سازمان بهزیستی طی سالیان گذشته تلاش کرده است تا غربالگری را افزایش دهد ، اما این برنامه انگیزه مشتریان ما را برای غربالگری کاهش می دهد.

افروز صفاری فرد در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی با اشاره به اینکه برنامه های ژنتیکی و مشاوره ژنتیک از سال 1997 آغاز شد ، اما با حمایت خوب در سال 1392 آغاز شد ، گفت: “در این برنامه ، سازمان بهزیستی به خانواده ها (خانواده هایی با خانواده معلول ، خانواده هایی با مادر معلول) تأمین می کند. یا دارای یک خانواده دارای یک کودک دارای معلولیت است ؛ نگران داشتن فرزند دیگری با معلولیت است ؛ از اختلالات ژنتیکی آگاه است ؛ در مورد میزان غربالگری می تواند کمک کند. بنابراین به آنها توصیه می شود در صورت تشخیص وجود ناهنجاری های ژنتیکی در جنین که منجر به معلولیت می شود ، برای سقط جنین به پزشک قانونی مراجعه کنند.

دریافت مجازات شرعی سقط جنین مشروط در برنامه ششم

صفري فرد خاطرنشان كرد: ماده 75 برنامه ششم غربالگري نياز به ازدواج داشت اما در رأس آن وزارت بهداشت بود كه مي توانست به مراكز مشاوره بهزيستي مراجعه كند اما هيچ ارجاعي از طرف وزارت بهداشت به سازمان بهزيستي وجود نداشت. این پروژه باید توسط دولت تأمین شود كه بودجه آن تأمین نشده است. بحث مذهبی آن نیز تأیید شده و از سال 1992 ادامه دارد.

او افزود. “از سال 1992 ، طبق قوانین اسلامی ، فتوا داده شده است كه می تواند قبل از ورود جنین به جنین ، سقط جنین انجام شود ، به شرط آنكه این اختلال توسط پزشك قانونی تشخیص داده و تأیید شود.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور نحوه تأمین هزینه های اجرای برنامه غربالگری را گفت. عملکرد این برنامه همان اعتبار برنامه مشاوره ژنتیک بود. آزمایش ژنتیک بسیار گران است. در حال حاضر حدود 284 مرکز مشاوره ژنتیک داریم که مشاوره ژنتیک ارائه می دهند و خانواده ها را برای آزمایش می فرستند.

14 میلیون دلار برای آزمایش ژنتیک Hull Exome / هزینه آزمایش ژنتیک مشتری

صفری فرد با اشاره به اینکه آزمایش ژنتیک گران است ، گفت: “به عنوان مثال ، آزمایش Hall Exome ، که اغلب مورد نیاز است ، وزارت بهداشت تعرفه 7 میلیون و 500 هزار درام را تعیین کرده است ، اما 99 آزمایشگاه با این شاخص وجود ندارد. این کار را انجام نداد زیرا آنها مجبور بودند هزینه های خود را به دلار تأمین کنند ، و تعداد زیادی آزمایش در خارج از کشور انجام می شود. در برخی مناطق ، حتی تا 14 میلیون نفر نیز آزمایش شده اند ، این هزینه زیادی است ، بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند. بر این اساس ، کل هزینه مددجویان تحت سازمان بهزیستی توسط سازمان تأمین می شود ، در حالی که سایر مشتریان با توجه به وضعیت اقتصادی و مطالعات (به شرط نیاز خانواده به آنها) بخشی از هزینه های خود را تأمین می کنند.

عواقب تلاش برای جلوگیری از آن تولدها با داشتن یک کودک معلول

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی ادامه داد. در این راستا ، پزشکان آموزش های لازم را برای انجام مشاوره ژنتیک ، دریافت گواهی مربوطه از سازمان بهزیستی و سپس مجاز به کار می بینند. در عین حال ، ما برای جوانان برنامه های غربالگری داریم که تاکنون در سطح آموزشی انجام شده است. این کار انجام نشد زیرا کلاسهایی نبود ، اما ما در تلاش هستیم که از تولد یک معلول جلوگیری کنیم. زیرا عواقب زیادی به همراه دارد. این یک بار اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد ، در بسیاری از موارد باعث از بین رفتن خانواده ها می شود ، که با آموزش و مشاوره می توان از همه آنها جلوگیری کرد.

پیشگیری از نقایص هنگام تولد از 900 تا 1400 تولد در سال

وی گفت: از سال 1992 تاکنون حدود 7 هزار و 600 پرونده را برای سقط جنین به پزشک قانونی ارجاع کرده ایم. “به عبارت دیگر سالانه 900 تا 1400 مورد به پزشکی قانونی ارسال می شود ، از تولد جنین با اختلالات ژنتیکی جلوگیری شد”

از طریق تظاهرات به افزایش جمعیت کمک کنید

از سوی دیگر ، معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی معتقد است که این برنامه غربالگری پیامدهای مختلفی دارد که به نوعی به بچه دار شدن کمک می کند ، زیرا بسیاری از خانواده ها از ترس داشتن فرزند معلول از بچه دار شدن امتناع می کنند. در حقیقت ، انجام این کار به تولد کودک کمک می کند تا رشد جمعیت افزایش یابد. علاوه بر این ، برنامه های غربالگری سازمان بهزیستی به درخواست خانواده انجام نمی شود ، اما ما سعی می کنیم خانواده ها را آگاه کنیم تا آنها خودشان به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.

روند غربالگری از طریق طرح جوان سازی جمعیت پیچیده تر است

سافاری فرد در ادامه گفتگو با اشاره به “طرح جوان سازی جمعیت” و مشکل سقط جنین پزشکی و افزود: حذف شده است ، اما با توجه به اینکه مراحل غربالگری طولانی است. “و روند کار پیچیده تر شده است. ما پیش بینی می کنیم که غربالگری مشتری کاهش یابد از طرف دیگر ، بهزیستی در طول سال ها تلاش کرده است غربالگری را افزایش دهد ، اما این برنامه انگیزه غربالگری مشتری ما را کاهش می دهد.

کمیسیون جوانان جمعیت به سرپرستان معلولین مراجعه نکردند

وزیر رفاه به دو ماده از برنامه جوانان جمعیت اعتراض می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد. وقتی کمیته جوانان این برنامه را تصویب کرد ، مجبور شد با سازمانهایی مانند سازمان بهزیستی که توسط افراد معلول اداره می شود مشورت کند. فیلمنامه نوشته شده بود اعضای مجلس پس از ارسال لایحه به مجلس ، از سازمانهای مسئول نظری نخواستند. این طرح اکنون به شورای نگهبان ارائه شده است ، برنامه جوانان برای 7 سال باید تصویب شود. با این حال ، وزیر رفاه با شورای نگهبان مکاتبه کرد ، و به مواد 53 و 56 ، که مربوط به بازرسی است ، اعتراض کرد.

حذف غربالگری در طرح جوان سازی به وضوح بیان نشده است ، اما طولانی شدن روند درمان سقط جنین مشکلاتی ایجاد می کند.

معاون سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت گفت: “بسیاری از خانواده ها به زمان احتیاج دارند.” در مورد سقط جنین پزشکی تصمیم بگیرید ، بعد از اینکه آنها تصمیم گرفتند که آیا می خواهند در این روند شرکت کنند ، فکر می کنیم مشکلی خواهیم داشت.

رفاه حال جوانان باعث تشویق مردم می شود

اثرات پیری همچنین بر رفاه جمعیت تأثیر می گذارد ، اما …

او افزود. “سازمان بهزیستی ، مانند همه سازمان های دیگر ، از کاهش جمعیت جوان آگاه است. مشکلاتی که جامعه در نتیجه پیری با آن روبرو خواهد شد یکی از مشکلات سازمان بهزیستی خواهد بود ، ما پیش بینی می کنیم در چند سال آینده با توجه به سالخوردگی جمعیت ایران چه مشکلاتی ممکن است بوجود آید ، باید با آن کنار بیایید این مسئله را هنوز جدی گرفته است ، اما سازمان اجتماعی این را درک می کند. از این نظر ، او نه تنها با جوان سازی جمعیت مخالفت نمی کند ، بلکه آن را تشویق می کند ، بلکه جمعیت جوان باید سالم باشد ، نه جمعیت جوان ، که خود یک بار اقتصادی ، اجتماعی ، اجتماعی دارد.

انتهای پیام: