بین الملل

زلنسکی: اگر پرواز ممنوع اعلام نکنید، ناتو هدف قرار می‌گیرد

رئیس جمهور اوکراین در هجدهمین روز از تهاجم روسیه به کشورش، بار دیگر از ناتو خواست تا در اوکراین «منطقه پرواز ممنوع» اعلام کند و هشدار داد که روسیه اوکراین را راضی نخواهد کرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به اسکای نیوز گفت: «هیچ چیزی وجود نداشت که بتواند قلمرو فدراسیون روسیه را تهدید کند».

زلنسکی افزود. وی افزود: سال گذشته به طور واضح به رهبران ناتو هشدار دادم و گفتم که اگر تحریم‌های بازدارنده جدی علیه روسیه وجود نداشته باشد، جنگ آغاز خواهد شد. حق با من بود. من مدت هاست می گویم که «جریان غلتان» سلاحی است که اروپا را هدف قرار خواهد داد و هنوز هم وجود دارد.

امروز دوباره می گویم که اگر آسمان ما را نبندید، دیر یا زود موشک های روسی در قلمرو شما، در قلمرو ناتو، بر خانه های شهروندان کشورهای ناتو ظاهر می شوند.

او همچنین مرگ برنت رنوید، روزنامه‌نگار آمریکایی را «حمله عمدی ارتش روسیه» خواند.

زلنسکی که دیروز از بیمارستانی که سربازان مجروح در آن نگهداری می‌شوند، گفت: «یک سرباز روسی اهل شهر رازیان (شهر روسیه) نیز در همین بیمارستان تحت درمان است.

زلینسکی گفت: “او با مدافعان ما در یک بخش است و از همان پزشکان کمک می گیرد.” با وجود اقدامات این مرد علیه اوکراین، پزشکان اوکراینی او را نجات دادند، واضح است. زیرا آنها انسان هستند نه وحشی. ما باید تسلیم این جنگ شویم تا انسان بمانیم.

او گفت که اوکراین حمایت سایر کشورها از جمله بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، رومانی، لهستان و بریتانیا را احساس می کند.

ولادیمیر زلنسکی با اشاره به تلاش های خود برای ترتیب دادن دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، گفت: این مسیر دشواری است، اما راهی است که ما به آن نیاز داریم.

وی همچنین بهره برداری از کریدورهای بشردوستانه را موفقیت آمیز خواند، اما خاطرنشان کرد که کریدورهای ماریوپل توسط روسیه مسدود شده است.

وی در پایان گفت: ما در حال گذر از وحشتناک ترین تراژدی تاریخ خود هستیم.

انتهای پیام: