اجتماعی

ریشه قتل «رومینا» کجاست؟ – سرگرمی برای همه

چند روزی نیست که نام دختر 14 ساله گیلانی “Romina” ظاهر شد. دختری که به همراه پسر محبوب خود که حدود 30 سال سن دارد از خانه فرار می کند ، پس از بازگشت به خانه توسط پدرش کشته می شود. در همین حال ، روانشناس کودک ، ارتباط خطرناک بین دختران و آقایان را ناشی از روابط سرد و بی نقص پدر با دخترش در سن سه تا چهار سالگی توصیف می کند.

در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، گوهرنیسا انزانی – روانشناس کودک و نوجوان. وی با تشریح اهمیت بلوغ جنسی دختران و ویژگی های آن ، به بررسی ابعاد مختلف این دوره ، نحوه رفتار پدران ایرانی با دختران و همچنین علل خشونت خانگی پرداخت.

وی در ابتدای این گفتگو ، خاطرنشان می کند که رومینا هنوز بزرگسالی بود و می گوید بلوغ مرحله مهمی است که در آن پایه و اساس زندگی بزرگسالان بشر قرار می گیرد. در حقیقت ، بلوغ نقطه عطفی در زندگی است ، هنگامی که در دوران کودکی و بزرگسالی تغییرات زیادی به وجود می آید مانند تغییرات جسمی ، روحی ، رفتاری و ثانویه ، اما در این مرحله نوجوانان برای دستیابی به هویت خود باید مهارت کسب کنند. آنها در مرحله دشوار زندگی قرار دارند و انتخاب آنها بسیار متنوع است و اگر این مرحله را به خوبی پشت سر نگذارند ، ممکن است از مشکلات روحی ، ازدواج ناموفق ، بیماری های عفونی ، مشکلات جسمی و روانی و غیره رنج ببرند.

او ادامه می دهد. وی ادامه داد: با تغییراتی در بدن در دوران بلوغ ، لازم است والدین برای جلوگیری از بروز بحران بلوغ آموزش ببینند ، زیرا در این دوره احساس کنجکاوی در مورد جنس مخالف وجود دارد. شکل گیری ایمان ، بیان عاطفی ، احساس استقلال ، اضطراب ، استرس ، افسردگی ، ترس و غیره می تواند عواقب این دوره باشد.

این روانشناس کودک گفت: “دختران در بزرگسالی کیفیت خاصی از زندگی به دست می آورند و احساس می کنند زن کاملی هستند ، اما در این مرحله نمی توانند بدون کمک والدین و جامعه خود با جامعه سازگار شوند ، بنابراین در این مرحله”. فرد دچار سردرگمی و اضطراب و ناامنی می شود ، بنابراین به دنبال هویت خود می باشد ، اما می تواند اشتباه کند ، آگاهانه یا ناخودآگاه.

انزانی در ادامه به توصیف مشکلات مربوط به دختران در دوران بلوغ می پردازد. در این مدت ، نوجوانان به احتمال زیاد به جنس مخالف نزدیک می شوند ، و تحقیقات نشان داده اند که این یک پدیده طبیعی است که در صورت ترک اشتباه می تواند منجر به درگیری های خانوادگی شود. مشکلات اضطرابی ، اخلاقی و اجتماعی به وجود خواهد آمد. مطالعات روانشناس آلفرد کینزی نشان داده است که لغزش زمین بین 13 تا 15 سالگی طبیعی است.

وی گفت: والدین باید در دوران بلوغ ویژگی های بلوغ را بدانند و درک کنند ، از جمله مهارت های زندگی مانند مدیریت عصبانیت ، استرس ، رفتار شجاعانه و دلسوزی. یاد بگیرید که به آنها کمک کنید عزت نفس دختر زیر سن خود را پرورش دهند ، برای او برنامه ریزی کنید و مسئولیت خانواده را در او ایجاد کنید.

این روانشناس کودک و نوجوان تأکید دارد که احساسات عالی دختران با پدران خود در بین بزرگسالان از اهمیت بالایی برخوردار است ، لازم به ذکر است که ارتباط با پدر دختر به داستان زندگی پدر برمی گردد. به عنوان مثال ، پدری که از مادرش عشق و محبت دریافت کرده است ، به او می آموزد که چگونه با دخترش رفتار کند ، اگر پدر توسط مادر مجازات شود ، یا مادر با او سختگیر باشد ، در این صورت اقدام و واکنش دیگری صورت خواهد گرفت. بعضی اوقات پدر می تواند با دختر خود رابطه خوبی برقرار کند ، بنابراین در این مرحله داستان رابطه با میهن بسیار مهم است.

انزانی ادامه دارد. “اگر پدر حامی فرزند خود است و به بهبود روابط با فرزند خود کمک می کند ، می توان گفت که انتقال از بحران به خوبی برای دختر خوب پیش می رود ، اما در این مرحله باید بدانیم که بچه ها (دختران) حداقل 3 تا 7 سال سن ندارند. رابطه هستند. ” آنها پدر خود را دوست دارند و عشق بی قید و شرط از پدرشان می خواهند. در این مرحله توجه به جنس مذکر افزایش می یابد و آنها علاقه مند به دریافت عشق ، گرمی و عشق از پدر خود هستند. پدر نیز باید برای دختر خود وقت بگذارد و او را دوست داشته باشد ، در حالی که به نظر نمی رسد بسیاری از پدران ایرانی مهارت های اجتماعی مناسبی برای برخورد با فرزندان خود داشته باشند. پدران ایرانی نمی دانند که کودکی برای دختری که قرار است در حال سقوط باشد ، یک بحران بالغ است.

یکی از مشکلاتی که والدین با آن روبرو هستند این است که آنها نمی دانند چگونه با فرزندان خود رفتار کنند و مادران نمی دانند چگونه روح زنانه دختر خود را پرورش داده و تقلید کنند ، چگونه عشق و شرط بندی را روی فرزند خود بگذرانند و این روند نتیجه نمی گیرد. مکانیسم ایمن خانواده.

این روانشناس کودک می گوید: “براساس تحقیقات ، روابط خطرناک دختران با مردان بین سه تا چهار سال قبل از رسیدن به بلوغ نتیجه روابط سرد و بی عیب و نقص با پدرانشان است.” پدرانی که به شدت توبیخ می کنند ، تهدید کننده و خشن هستند ، اجازه نمی دهند که دخترشان رابطه ای امن برقرار کند ، بنابراین ممکن است این دختر درگیر یک رابطه خطرناک شود.

انزانی ادامه دارد. “حتی اگر پدر چیزی را از طریق دخترش ببیند ، برای جلوگیری از خشونت خانگی باید با یک متخصص مشورت کند.”

وی در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به موضوع خشونت علیه زنان و دختران می گوید: “در حال حاضر ، به نظر می رسد که نقض حق رابطه جنسی و خشونت علیه دختران و مادران خانواده و محیط خانه توسط جنس مخالف شدت می یابد.” مشکلات جسمی و روحی به وجود خواهد آمد. در همین حال ، خشونت ممکن است به دلیل ترس پدر خانواده باشد. ترس از اشتباه کردن با زن یا دختر ، ترس از دست دادن فرزند ، ترس از آسیب رساندن به کودک ، ترس از قضاوت دیگران یا توهین به آنها. این ترس ها میزان عصبانیت درونی را افزایش می دهد و فرد به طور ناخودآگاه درگیر خشونت خانگی می شود ، اگرچه اعتقاد غالب در جامعه نیز در این ترس ها نقش دارد.

او ادامه می دهد. وی ادامه داد: مردم اطمینان دارند كه مرد سرپرست خانواده است و می تواند از ساز و كار خانواده خود محافظت كند ، كه هیچ كجانی بر فرزند وی وجود ندارد ، بنابراین پدران آزاد هستند كه بدانند دخترانشان در چه مرحله ای قرار دارند. آنها زندگی خود را با تعصب و جهل می گذرانند و در بسیاری از موارد این سازوکارها در خانواده ها در حال حاضر شکسته شده اند.

این روانشناس کودک با اشاره به پدر رومینا ، که دختر 14 ساله خود را به قتل رساند ، گفت: “این می تواند در یادگیری ریشه داشته باشد.” این بدان معناست که پدر می تواند فیلم یا سریال های تلویزیونی که باعث خشونت شده است را تماشا کند ، شاید پدر بسیار ترسیده باشد ، شاید او با والدین خود ارتباط عاطفی عمیقی نداشته باشد ، اما باید توجه داشت که بسیاری از افراد در معرض خشونت هستند. آنها همچنین می توانند دارای مشکلات روحی و روانی باشند که متأسفانه غالباً از طرف مشاور غافل می شوند تا مصادره شوند. . این جهل ما را وادار می کند شاهد وقایعی همچون قتل رومینا باشیم ، در حالی که شاید فقط مرحله رشد و نیاز به عشق و حمایت عاطفی از شخصی مانند پدرش او را به سمت این رابطه سوق دهد.

انتهای پیام