فرهنگ و هنر

روایت صوتی یک فرمانده شهید از زندگی‌ خودش

یادم هست در آن زمان مادرم یک غذای ساده گذاشت تا بچه هایمان را با آن شکم سیر کند. اما غذا آنقدر خالی و بی مزه بود که سر و صدای زیادی برای من و خواهر و برادرم ایجاد کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، «این داستان ما بود» 27 هفتمین کتاب از سری بیست و هفتم است. حاوی داستان ماجراجویی از زندگی دنیوی شهید محمدرضا دستواره است. جانشین فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ع) توسط گلعلی بابا است. این کتاب در 20 فصل، اسناد، تصاویر و 200 صفحه توسط انتشارات «27 بعثت» منتشر شده است.

در این کتاب زندگینامه شهید دستواره از زبان خودش بیان شده است.

* سالروز شهادت محمدرضا دستواره

در بخشی از این اثر می خوانیم: «سید محمدرضا دستواره هستم متولد 16 اسفند 1359 زادگاهم گودمراد در جنوب تهران است. پدرم سید نقی دستواره و قدیس مادرم میراسماعیل است. به گفته مادرم متولد ماه شعبان هستم.

گودمرادی یکی از ناامن ترین مناطق جنوب تهران بود که به عبارت دقیق تر، در ضلع شرقی ترمینال جنوبی و نزدیک میدان شوش قرار داشت. آن روزها زندگی مان در گودمرادی یا وضعیتی که در آن بودیم چندان خوب نبود، اما شاد و سرحال بودیم. یادم هست در آن زمان مادرم یک غذای ساده گذاشت تا بچه هایمان را با آن شکم سیر کند. اما این ظرف خیلی خالی و بی مزه بود، سر و صدای زیادی برای من خواهر و برادرم به پا کرد.

«به همین دلیل بود که گاهی پدرم که آن روزها در کارخانه نمک کار می کرد، کلاهش را برمی داشت و روی دیگ آبگوشت می گذاشت و نمک روی کلاه غذای ما را خوشمزه می کرد و می خوردیم. “

انتهای پیام: