اجتماعی

دلایل افزایش مرگ و میر کرونا در ایران به روایت فرمانده ستاد تهران

رئیس ستاد مبارزه با فساد “کرونا” تهران با تشریح دلایل افزایش مرگ و میر تاج در ایران گفت. “بین شروع بیماری و ویزیت پزشک به دلیل ترس مردم از مراکز درمانی تاخیر وجود دارد.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر علیرضا علی علین “مرگ و میر نقطه پایانی فرآیند است که باید تغییر دهیم. برای تغییر آن ، باید موارد دیگر مانند تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، کلینیک های سرپایی و غیره را تغییر دهیم.” در این زمینه ، ما مجبور شدیم پنج مرحله را طی کنیم: شناسایی سریع بیماران ، جدایی سریع ، درمان سریع و بهبودی بیماران.

به گفته وی ، ما هیچ یک از این مراحل را به درستی انجام نمی دهیم ، تا زمانی که این پنج اصل به درستی اجرا نشود ، نمی توان انتظار داشت که مرگ و میر سقوط کند.

وی در مورد مشکلات سیستم بهداشت و درمان کشور گفت. “ما زیرساخت های پزشکی مناسبی نداریم ؛ به دلیل وجود زیرساخت های مناسب مانند تعداد تخت و غیره ، مجبوریم از تجربه کشورهای دیگر برای این بیماری استفاده کنیم. به کنترل بیماری کمک کرد.

به گفته علی علی ، مشکل دیگر در کشور ما این است که اگرچه امید به زندگی افزایش یافته است ، اما کیفیت زندگی به ویژه در زنان بالای 56 سال کاهش یافته است ، اما ما در کاهش کیفیت زندگی مشکل داریم. تعداد کمی از افراد میانسال در جامعه وجود دارند که به بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، دیابت ، فشار غیرقابل کنترل و … مبتلا نیستند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و بیماری های زمینه ای منجر به مرگ و میر بالا شده است.

در مورد سایر علل مرگ و میر بالا در ایران ، یکی از اعضای ستاد ملی ضد تاجگذاری گفت: “بین شروع بیماری و مراجعه به پزشک یک تاخیر وجود دارد. به عنوان مثال ، در ابتدای تاج گذاری ، ما مردی را در بیمارستان بستری کردیم که کمتر از 90 برابر اکسیژن داشت ، اما اکنون می گوییم افراد زیر 85 سال باید به خانه بروند و در صورت وخیم تر شدن وضعیت ، باید برگردند.

وی به حضور مردم در جامعه اشاره کرد و گفت. “در پایان ماه مارس ، افرادی که در گروه خطرناک بودند در جامعه ظاهر نشدند ، آنها خود را قرنطینه کردند.” اما بعد از آن به دلایل مختلف اقتصادی و … وارد جامعه شدند. این مشکلات منجر به افزایش مرگ و میر می شود.

انتهای پیام: