عمومی

ربودن و تعرض به زن جوان به بهانه جابه‌جایی مسافر و زورگیری بلوار نیایش؛ تکالیف ارکان حاکمیت چیست؟

کنار خیابون منتظر تاکسی بودم که یه پراید سفید با دو سرنشین خانومی و مردی که عقب نشسته بودند به من بوق زد. وقتی دیدم یک خانم مسافری در ماشین نشسته بود، دلم افتاد و در چند صد متری میدان وارد ماشین شدم. وقتی رفتیم راننده از جاده اصلی منحرف شد و خواستم چیزی بگویم، خانمی که عقب نشسته بود گفت: “متاسفم، مادرم مریض است، او را به خانه می بریم، برمی گردیم و کرایه شما را برای جبران محبت شما می شمارم.” حرف آن خانم دلم را آرام کرد چند دقیقه با جاده اصلی فاصله داشتیم که راننده ترمز کرد و مردی که کنار خیابان ایستاده بود سوار شد و در همان لحظه راننده ماشین را متوقف کرد. درها، کسي که تازه وارد شد، وقتي نشست، يک جسم تيز کنارم گذاشت، خواستم برگردم که راننده گفت: “شما می خواهید چاقو را وارد کنید.” ساکت شو و حرف نزن تازه متوجه شده بودم که شیشه های ماشین دودی شده و از ترس چیزی به ذهنم نمی رسید. راننده نیم ساعت در جاده فرعی رانندگی کرد تا به خرابه رسیدیم تا اینکه لباس هایم را گرفتند و خانمی که با چاقو و قمه پشت سرشان نشسته بود، آنجا بودند تا از مادرم بگویند. بیماری، تا در شهر جیغ و فریاد نزنم. نفهمیدم بعد از حدود یک ساعت چه اتفاقی افتاد، چه دردسری می خواستند برای ما بیاورند. دو ساعت راه رفتم تا به شهر رسیدم و به خواهرم زنگ زدم. تلفن عمومی.

این مجموع درد و رنج زنی 30 ساله است که اخیرا مورد حمله سه جوان قرار گرفته و هیچ اطلاعات و آماری از راننده یا خودرویی که در داخل خانه اش محبوس شده و اکنون به گفته خودش ندارد. خواهر، تنها کسی است که از وضعیت او اطلاع دارد، آنها به مطب مراجعه کردند تا راه حلی برای پیگیری مشکل پیدا کنند.

با توجه به تمرکز بر مسائل مدیریت اجتماعی و ظهور چنین مسائلی، گمان کردم که این نقل قول: خاطرات یک وکیل این هفته با هدف اطلاع رسانی و پیشگیری از مواردی مانند اخبار زورگیری در خیابان های تهران و همچنین واکنش فرمانده انتظامی به عناوین اخبار، مطالبی را متفاوت از مطالب قبلی ساماندهی خواهم کرد، از جمله: اخبار آنلاین همزمانی این خبر با اتفاق دفترم با ارباب رجوع شبهه را برطرف کرد و تصمیم گرفتم به این گونه موارد توجه داشته باشم و چند خطی از وظایف محوله دستگاه های مدیریتی و لزوم توجه مراجع انتظامی و قضایی بنویسم. مقامات و دلایل امنیتی چنین مشکلاتی.

مهمترین معیار و ابزار مبارزه با هنجارشکنی و رفتار مجرمانه، شناسایی توانمندی های جامعه و رفتاری است که جرم را ممکن می سازد که یکی از پیش نیازهای آن برای سنجش هویت و شخصیت فرد است. اعضای جامعهدر جوامع مهاجرپذیر، پلیس و سازمان های امنیتی وظیفه دارند ورود، سبک زندگی و تجارت مهاجران را به نحو مطلوب زیر نظر داشته باشند و ابزار مؤثری برای کنترل روابط اجتماعی و زندگی خصوصی این افراد فراهم کنند. اتباع کشورهای همسایه ایران، همچنان با مقوله ورود و اقامت غیرقانونی اینگونه افراد مواجه هستیم، این نشان دهنده آن است که ساختارهای مربوطه به وظایف سازمانی خود عمل نکرده و یا تدابیر امنیتی برای رفع نیازها ایجاد شده است. جامعه در مقوله امنیتی، بخشی از آن نبود.

تا اینکه طرح و برنامه مدون و عملیاتی مبتنی بر آموزه های دانشگاهی و تحقیقات میدانی ( جرم شناسی و جامعه شناسی … ) برای جلوگیری از وقوع و وقوع خشونت در اشکال مختلف، هشدارها و اقدامات نیروی انتظامی و … ارائه شود. فقط با داشتن دستور مسکن موقت، نمی توان انتظار داشت که از بروز چنین رفتاری جلوگیری کنید.

در پرونده اجباری بزرگراه نیایش، متهم در سخنان خود اظهار داشت که باید رفتار اجتماعی شهروندان اصلاح شود، سایر افراد ناظر و حاضر در بزرگراه به جای کمک و حمایت از هموطن خود اقدام به فیلمبرداری کرده و یا به طور موثر انجام نمی دهند. اقداماتی از سوی دیگر شهروندان برای مقابله با متهمان انجام شد که نشان از گسست فرهنگی و نهادینه شدن برخی رفتارهای مخل زندگی اجتماعی دارد.

شناسایی علل این گونه رفتارها علاوه بر ارائه راهکارهای منطقی و مؤثر برای رسیدگی به علت این مقیاس خشونت در جامعه، بر عهده دولت است که نیازمند تعامل و همفکری با نهادهای مدنی و دانشگاهی مانند کانون وکلا است. ، انجمن جرم شناسان و دانشمندان انجمن و … باید به طور جدی به آن رسیدگی شود. بدیهی و بدیهی است که اگر اراده مصمم برای حذف این گونه رفتارها در جامعه، با کار فرهنگی مبتنی بر مطالعه و تداوم طولانی مدت وجود داشته باشد، می توان امیدوار بود که پس از فرهنگ سازی مناسب، آمار بروز چنین مواردی اعلام شود. زیرا آدم ربایی، اخاذی، تجاوز جنسی، خشونت باید کاهش یابد و…

نکته حائز اهمیت در چنین مواردی این است که اکثر این افراد از ترس آبرو یا تهدید و مشکلات احتمالی حتی تمایلی به طرح شکایت و گزارش آن ندارند. همانطور که آن خانم سی ساله پس از سه هفته با کمک خواهرش موافقت کرد که اتفاقات رخ داده را توضیح دهد، اما وقتی من برخی از وسایل لازم برای تشکیل پرونده و اقدامات لازم قضایی برای شناسایی عاملان را برای او توضیح دادم. رنگ از چهره اش محو شد و لکنت زبان زد و سرانجام به بهانه مشورت با خانواده اش دفتر را ترک کرد، ترس از تهدید متجاوزان در نگاه ناامید و نگرانش مشهود بود و من. مطمئنم او حاضر است سال ها با این درد زندگی کند، اما نمی خواهد شکایت کند.

به عبارت دیگر، به جای مصاحبه و اقدامات عاطفی خارج از ضوابط و اصول قانونی، مانند برچسب زدن متهم به اراذل و اوباش و تردد آنها در سطح شهر و سایر اقدامات مشابه، لازم است مدیران نهادهای ذیربط به دنبال آن باشند. حق؛ راه های ایجاد امنیت شهری در این راستا تغییرات ساختاری قابل توجهی بر اساس ایده های پیشگیری از جرم مورد نیاز است. در دنیای امروز، مدل‌های سیاست جنایی بر فراهم کردن زمینه‌های فرهنگی برای ارتقای ایمنی شهروندان در قالب‌های مختلف که قابل تحلیل و تطبیق با شرایط است، تمرکز دارند. جامعه ایرانی.بنابراین لازم است پلیس به عنوان فردی برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر از تجهیزات مناسب و نیروی انسانی متخصص برخوردار باشد.

تجربه این سالها ثابت می کند که تذکرات پیشگیرانه پلیس در جهت اطلاع شهروندان از شرایط کیفری مؤثر نبوده و از بروز مجرمان و تهدید امنیت شهروندان جلوگیری نمی کند و اقدامی که به عنوان نتیجه. به منظور غلبه بر مشکلات فوق در شرایط موجود به 110 نهاد پلیس نیاز است.

اتفاقات یکی دو ماه اخیر نشان می دهد که میزان خشونت و فعالیت های مجرمانه در جامعه رو به افزایش است، نکته مهم و موثر در شناسایی روش های پیشگیری، غلبه بر روش های سنتی ارتکاب جرم با روش های نوین است. موارد آدم ربایی با خودروی شخصی به بهانه سوار کردن مسافر/ تهدید با قمه و سلاح سرد/ سرقت از بانک ها و منازل/ درگیری باند و درگیری طایفه ای و محله ای و… از شایع ترین جرایمی است که می توان به آنها اشاره کرد. مثال ها؛ وی برای کشف علل وقوع جرم، شرایط و رویه جرم را در این گونه موارد در نظر گرفت.

بنابراین مشروعیت بخشی به جامعه جز با اقدامات عملی مبتنی بر آموزه های علمی و تجربی امکان پذیر نیست، کشف راه های تحقق این آرمان حقوقی نیازمند برنامه ریزی مدون است نه مصاحبه های احساسی و ….

وکیل-شیراز