استان ها

دیپلماسی منطقه ای در آذربایجان غربی فعال شده است

سرگرمی برای همه/ آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت. تعادلی در شاخص های توسعه شهرستان گاور وجود ندارد.

محمدصادق معتمدیان در نشست خبری امروز 25 اسفند ماه با بیان اینکه رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی، بهره وری و سرمایه گذاری ضروری است، گفت: ظرفیت های زیادی دارد، اما منطقه همچنان با شاخص های زیادی عقب است، متأسفانه در شاخص های توسعه منطقه شاهد تعادل نیستیم.

او ادامه داد. ریل مناسبی برای توسعه آذربایجان غربی که مستلزم کشف توانمندی در مسیر توسعه کشور است، انجام نشده است، با گسترش روابط، با جذب سرمایه گذار شاهد پیشرفت شاخص های رشد و توسعه اقتصادی خواهیم بود. . استان.”

وی با اشاره به اینکه در منطقه توجه به احیای کارگاه ها و رفع مشکلات در اولویت است، گفت. سایر دستگاه های زیرساختی و زیرساختی در حال مطالعه هستند، از این نظر بیش از 90 کارگاه راکد در سال جاری به چرخه تولید در منطقه بازگشته اند.

معتمدیان افزود. بخش عمده نارضایتی در منطقه به انباشته شدن مشکلات در شهرها مربوط می شود.

وی با ارزیابی همکاری اصحاب رسانه در منطقه، توسعه منطقه را یکی از مهمترین دغدغه های رسانه های آذربایجان غربی برشمرد و از رسانه ها خواست با پیگیری مشکلات و اخبار منطقه، مسائل و مشکلات را مطرح کنند. منطقه استان در سطح ملی و برای ارائه ظرفیت های استان، توسعه استان به دولت کمک خواهد کرد.

استاندار گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های منطقه ساماندهی پایانه های مرزی برای گسترش فعالیت های دیپلماتیک در منطقه است اما تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است که تاثیر آن بر معیشت مردم منطقه است. و درآمد آنها منعکس نشد.

وی با تاکید بر توسعه روابط بین الملل با کشورهای همسایه، یکی از خواسته های دولت از استانداران مناطق مرزی را توسعه دیپلماسی منطقه ای عنوان کرد و افزود: یکی از خواسته های دولت از استانداران مناطق مرزی توسعه دیپلماسی منطقه ای است. منطقه در منطقه فعال تر شده است، برنامه های خوبی وجود دارد. به منظور بستن 24 ساعته مرزها، گسترش مبادلات مرزی و گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه انجام شد.

معتمدیان افزود: مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه را مهم‌تر می‌دانیم. ارائه دیدنی های منطقه، تسریع در خدمات رسانی، ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران، فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت.

معتمدیان در مورد تاریخ افتتاح برنامه انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز گفت. «عملیات اجرایی این برنامه به پایان رسیده، آماده بهره برداری است، کارهای تکمیلی برای افتتاح برنامه در حال انجام است، امیدواریم افتتاح شود. این پروژه بهار آینده.

انتهای پیام: