فرهنگ و هنر

دیوارهای «بغداد» رنگی می‌شوند – سرگرمی برای همه

یک هنرمند عراقی با ایجاد یک نقاشی دیواری، خیابان های بغداد را تغییر می دهد.

به گزارش سرگرمی برای همه، وایدان المجید یک هنرمند عراقی است که با استفاده از نقاشی های دیواری که افراد مشهور را به تصویر می کشد، جنگل سیمانی بغداد را به شهری رنگارنگ تبدیل می کند.

این استاد که فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبای بغداد است، روی داربستی در چهارراهی شلوغ دیده می شود که نقاشی دیواری از شاعر معروف عراقی مظفر النواب را خلق کرده است.

دیوارهای بغداد نقاشی شده است

ساخت این نقاشی های دیواری عظیم در شهر با همکاری شهردار بغداد انجام می شود. شهردار بغداد نه ماه پیش این پروژه را با هدف زیباسازی شهر و جایگزینی هنر در خیابان ها با رنگ های خاکستری و تیره آغاز کرد.

مجید 49 ساله بیشتر آثار خود را در گالری ها به نمایش گذاشته است و در ابتدا از چند دستیار برای خلق این نقاشی های دیواری شهری کمک گرفته است.

اکنون او به تنهایی شهر را زیبا می کند و در یک جامعه اغلب محافظه کار و دموکراتیک با چالش های زیادی روبرو است.

این هنرمند می گوید که گاهی اوقات تا شب کار می کند و خیابان ها در شب مکان وحشتناکی هستند، به عنوان یک زن برای او آسان نیست تا دیروقت بیرون باشد.

با این حال، این هنرمند فکر می کند که مردم به دیدن نقاشی یک زن عادت کرده اند و جامعه عراق او را پذیرفته است.

بسیاری از عراقی ها خوشحال هستند که پایتخت آنها دستخوش این تغییرات شده است.

حداقل 16 نقاشی دیواری در بغداد ایجاد شده است که یکی از آنها جواد سلیم، پدر هنر مدرن عراق و مجسمه ساز معروف را به تصویر می کشد. نقاشی دیواری دیگر از معمار معروف بریتانیایی-عراقی زاها حدید.

دیوارهای بغداد نقاشی شده است

دیوارهای بغداد نقاشی شده است

انتهای پیام: