اجتماعی

با تصاویر واقعه غدیر به دیوارهای شهر روح بخشید

حسن روح الامین یکی از جدیدترین تابلوهای نقاشی خود را با کمک محمدرضا قدری نقاش دیواری با موضوع «عید غدیر خم» بر دیوار شهر نصب کرد.

حسن روح الامین که پیش از این به نصب نقاشی دیواری «عهد غدیر» بر دیوارهای قبله حرم مطهر علوی شهرت داشت، اکنون اثر خود را بر روی دیوار بزرگراه امام علی (ع) نصب کرده است. اجرای نقاشی دیواری محمدرضا قادری.

قدری در گفت وگو با خبرنگار حوزه تصویری سرگرمی برای همه، درباره اجرای این طرح گفت. به ما گفتند برای پروژه غدیر بایرام دو کار باید انجام شود که یکی از آنها را تقریبا 20 روز پیش و دیگری را حدود دو تا سه روز پیش انجام دادیم.

او ادامه داد. اجرای این آثار بر عهده من بود اما طراحی آثار متعلق به آقای حسن روح الامین است.

این هنرمند از سختی های اجرای این اثر گفت. «من به عنوان پدر نقاشی دیواری شناخته می شوم. حدود 50 سال است که نقاشی دیواری می کشم و ادامه می دهم. من در سراسر کشور و حتی خارج از کشور سوالاتی دریافت می کنم. کاری که ما انجام دادیم کمی سخت بود.”

کادری همچنین اظهار داشت: سازمان بهسازی در جریان اجرای این کارها همکاری لازم را از خود نشان داد.

وی در پایان رویکرد حسن روالامین را در خلق آثار دینی «تاثیرگذار» و «قابل توجه» دانست.

در این مورد بیشتر بخوانید.

42 سال است که روی دیوارهای شهر چهره شهدا را نقاشی می کنم

نصب نقاشی دیواری غدیر در آستانه حرم علوی

به گفته رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با توجه به اهمیت غدیر بایرام، 7 نقاشی دیواری با همکاری هنرمندانی چون حسن روح الامین ساخته شد و این هنرمند اثر دیگری خلق کرد. دیوارهای درب قبله آستانه با محوریت غدیر بایرام علوی به زودی سخنرانی می کند.

انتهای پیام