فرهنگ و هنر

دشمن در جنگ ترکیبی حجاب را نشانه گرفته است/حقوق بشر، شعار دروغین مدعیان غرب

سرگرمی برای همه/مازندران آیت الله محمدی لائینی درباره جنگ ترکیبی که توسط مخالفان انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت. در جنگ ترکیبی امروز موضوع فرهنگ و حجاب و عمامه مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش سرگرمی برای همه، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه نماز جمعه امروز ساری ایام فاطمیه را تسلیت گفت. او گفت. حضرت فاطمه الزهرا (س) در خطبه معروف خود بر وجوب نماز که یکی از بهترین آثار کاستن از تکبر است تأکید کردند.

وی با تاکید بر پرداخت زکات، کمک های نقدی و خمس، صدقه را دلیل حلال شدن ثروت انسان دانست و گفت: «نماز و زکات فلسفه ها و برکات زیادی دارد و در قرآن توحید شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: حجاب و حجاب حضرت فاطمه (س) را مانند حضرت زهرا (سلام الله علیها) حفظ کنید آنها هم ضرر می کنند.

آیت الله محمدی لائینی درباره جنگ ترکیبی که توسط مخالفان انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت. در جنگ ترکیبی امروز موضوع فرهنگ و حجاب و عمامه مورد هدف قرار گرفته است.

امام جمعه مرکز مازندران بیان کرد. اغتشاشگران از جنایت عکس و فیلم می گیرند و برای خارجی ها می فرستند تا ویزا یا پول بگیرند، همه اینها در پیشگاه خداوند ثبت می شود. ما هرگز دست از حمایت از دین و ولایت و حجاب زهرا برنمی داریم.

جهاد برای تبیین وظیفه دستگاه های فرهنگی

این مسئول به وظایف نهادهای فرهنگی و نهادهای امنیتی اشاره کرد و یادآور شد: تبیین جهاد وظیفه اصلی دستگاه های اجرایی فرهنگی است، لازم است دستگاه های امنیتی با عوامل فریب خورده و آشوبگر برخورد کنند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی فریب خوردگان باید تبلیغ شوند و برخی مجازات شوند. وی بر لزوم سرعت بخشیدن به دستگاه قضایی در پرونده ها تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد سیستم قضایی کند کار می کند.

وی با بیان اینکه اگر همه دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کنند، جایی برای اغتشاش گران باقی نمی ماند، تاکید کرد: برخی مشکلات و مسائل ناشی از ناکارآمدی، تاخیر و کوتاهی برخی نهادها به ویژه در دولت های گذشته است.

تمرکز مقامات بر بهبود وضعیت کشاورزان

خطیب جمعه ساری گفت: امسال وضعیت برنج و مرکبات با افت قیمت و رکود بازار مواجه است که کشاورزان و باغداران از این وضعیت گلایه دارند. لائینی با بیان اینکه قیمت پایین مرکبات برداشت را برای کشاورزان و باغداران زیان آور می کند، افزود: «لازم است مسئولان برای بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی منطقه برنامه ریزی کنند. خرید و صادرات تضمینی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان محصولات کشاورزی و باغی در مازندران سوء استفاده می کنند، گفت. واسطه ها با در نظر گرفتن امکان ذخیره سازی، محصول را با قیمت پایین از باغداران خریداری می کنند و از طرف دیگر صادرات دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود. انبارهای زیادی در مازندران وجود دارد که باغداران می توانند آنها را به انبارداران بفروشند یا در آنجا نگهداری کنند و در زمان مناسب بفروشند که باید به باغداران اطلاع داده شود.

حقوق بشر شعارهای دروغین مدعیان غربی است

این مقام مسئول با اشاره به در پیش بودن روز جهانی حقوق بشر گفت: خداوند حقوق بندگانش را دیده، شعارها و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر با یکدیگر متفاوت است.

به گفته لائینی، مدعیان حقوق بشر در تاریخ 200 سال گذشته جنایات زیادی مرتکب شده اند، پرونده آنها سیاه است. ما نباید فریب شعارهای آنها را بخوریم زیرا در اغتشاشات اخیر شعار دروغین حمایت از حقوق بشر را به کار می برند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سه موضوع تاکید کردند، گفت: تبدیل فرهنگ خودخواهی و شهرت به فداکاری و ایثار، نمی توانیم، می توانیم. تبدیل فرهنگی شیفتگی به غرب به اعتراض به غرب انجام شود. چون غرب در انحطاط انسانی و فرهنگی است، باید مراقب خودمان باشیم.

امام جمعه سارین روز 16 آذری را روز اعتراض دانشجویان به غرب نامید و گفت: فرهنگ اعتراض به غرب نماد انقلاب ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب و پاسداشت مقدس با غیرت حسینی و غیرت زینبی برای پاسداری از حرم به دست آمد، تصریح کرد: .

انتهای پیام