عمومی

دستوراژه‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت کالاهای قاچاق و متروکه انبارها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی آذهی در شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر تصمیم مالکیت اموال، گفت: یک بار برای همیشه وضعیت آن دسته از کالاهایی که در انبارها مانده اند مشخص شود. آن کالاها به دلیل عدم شناسایی معدوم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مربوطه باید هرچه سریعتر به نامه ها و درخواست های مردم رسیدگی کنند، گفت: مردم وقتی می بینند هیئتی از مقامات عالی قضایی عازم شهر و دیار خود شده اند، نامه ها و درخواست های خود را با امید می نویسند. بنابراین مسئولان مربوطه باید هر کاری کنند تا امید این مردم به ناامیدی تبدیل نشود. در صورتی که امکان حل و پاسخ قانونی به درخواست آن افراد وجود نداشته باشد، قطعاً باید توجیهات و توضیحات باید برای آنها انجام شود.

در این جلسه محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز با اشاره به بازدید از 4 شعبه قضایی زنجان که در حال انجام کلیه مراحل الکترونیکی بودند، گفت: به صلاحدید و انتخاب آنها همانطور که دیدیم استفاده از کاغذ در این صنایع کاملا حذف شده است.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاخان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این جلسه با اشاره به افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی زنجان، گفت: در حال حاضر در سال 1380 در استان زنجان به بهره برداری رسیده است. شهرداری و ارتش ساخت این بزرگراه را متوقف کردند.پنجشنبه بیست و چهارم با تصمیم سازمان قضایی نیروهای مسلح و حمایت استانداری زنجان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد. برای احداث این بزرگراه در مجموع 70 هزار متر از زمین پادگان تیپ 216 زرهی ارتش به خیابان تبدیل شد و مشکل تردد در یکی از زون ها به وجود آمد. زنجان پیشرفت چشمگیری داشته است.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز به وقف شش دانگ در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کلیه نقل و انتقالات ملک در شهرستان خدابنده به صورت اسناد عادی است حدود 30 درصد قانونی است. رویدادهای این شهر نیز مربوط به وقف این سرزمین ها است.

بابا اضافه کرد: وی ادامه داد: مقرر شد با تشکیل کارگروه تخصصی VKK و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری استاندار و موافقت دولت موضوع اسناد وقف از شهرستان خدابنده آغاز شود. نقشه توسط شهرداری، به طوری که صاحبان نجیب، سند ماهروز وقف داشتن

این مقام مسئول همچنین به بررسی یک پرونده اشاره کرد مدعی متعدد وی در گفتگو با شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش ناحیه خدابنده گفت: مقرر شد دادستان ناحیه خدابنده برای رسیدگی به این پرونده که 1200 شاکی دارد دستور کار ویژه ای را تعیین کند. البته تاکید کردیم که علاوه بر رسیدگی کیفری، موضوع صلح و سازش نیز در این مورد لحاظ شود.

بابایی با اشاره به بازدید از زندان خدابنده از آزادی پنج محکوم مالی در روز گذشته از این زندان بر اثر کمک های خیرین خبر داد.

در این دیدار علی اصغر رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه از دیدار حضوری 352 نفر از مردم استان زنجان با رئیس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه به مدت 10 ساعت خبر داد.

رفاهی با اشاره به وصول درخواست 2540 نفر در سفر شورای عالی قضایی به استان زنجان گفت: 330 درخواست از این افراد مربوط به شهرستان های استان زنجان و مابقی مربوط به مرکز استان بوده است. البته 764 مورد از مجموع درخواست ها مربوط به دستگاه قضایی نیست که در اسرع وقت به سازمان ها و نهادهای مربوطه ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اسکن و ثبت تمامی استعلامات مردمی در استان زنجان و ارسال پیامک به متقاضیان استعلام، گفت. و نامه های واصله در سفر شورای عالی قضایی به این منطقه مورد رسیدگی و در صورت عدم امکان انجام این درخواست ها، دلیل آن برای خواهان توضیح داده می شود.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها نیز در این جلسه گفت. همزمان با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان طی مراسمی به ارزیابی فعالیت های مرتبط با سیر تحول و تعالی زندان ها پرداخت. ، برنده 70 زندانی شد دوستی ها آنها به طور قانونی از زندان آزاد شدند.