فرهنگ و هنر

در دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با حسین محجوبی چه گذشت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز 7 فروردین ماه با حضور در منزل حسین محجوبی با این هنرمند دیدار کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حسین محجوبی دستیار دبیرکل خود دیدار و گفت‌وگو کرد. مدیر هنری، محقق و معلم هنر.
در ابتدای این دیدار وزیر فرهنگ و رهبری از این دیدار ابراز خرسندی کرد. «این دیدار بهاری در آغاز سال جدید موضوع مبارکی است که باید آن را به عنوان یک نشانه خوب پذیرفت. دیدار با شخصیت های فرهنگی و هنری ایران اسلامی و ارزیابی و قدردانی از خدمات فرهنگی و هنری آنان از اولویت های مهم این وزارتخانه است که تداوم آن برکات فرهنگی بسیاری را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به لقب «نقاش بهشت» اثر حسین محجوبی، افزود: یکی از القاب معروفی که برای این پیشکسوت هنر به کار رفته، «نقاش بهشت» است. عنوان جالبی که در بسیاری از آثار و نقاشی های او منعکس شده است.»

در ادامه جلسه، حسین محجوبی ضمن تشریح کتاب آثار منتخب خود اشاره کرد: «من برخی از این آثار را زمانی نقاشی کردم که احساس کردم کشور در حال فراموش شدن است. انتقاد من به تمایل به آسیب رساندن به طبیعت ایران است. از این منظر است که بیشتر نقاشی های من از طبیعت بکر و سرسبز ایران آمده است.

در دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با حسین محجوبی چه گذشت؟

وی در توضیح یکی از آثار «ایرانویج» خود گفت: «ایران مهد تمدن است، اولین دوره تمدنی که تمدن از آن سرچشمه گرفت، این اثر در دفاع از تمدن فرهنگی ایران، از دریای خزر تا م. خلیج فارس: «تصویر خاک سبز، سرزنده، سرزنده».

راه اندازی خانه موزه حسین محجوبی در تهران، راه اندازی موزه بنیاد حسین محجوبی در گیلان از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار بهاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئت با فرزندان هنرمند حسین محجوبی مطرح شد. .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت. وی افزود: این خانه یک منطقه ارزشمند و مهم است که باید به درستی نگهداری، ارائه، ارائه شود. «به دنبال فراهم شدن شرایط برای تحقق این رویداد ارزشمند خواهد بود.

محجوبی افزود. ایجاد چنین فضاهایی یکی از کارهایی است که نه برای من، بلکه برای هنرمندان شناخته شده و تأثیرگذار در عرصه های مختلف باید اتفاق بیفتد، روندی که بتواند هنر و آثار آنها را برای آینده حفظ کند.»

در دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با حسین محجوبی چه گذشت؟

وی در بخشی دیگر از این نشست با اشاره به وجود اسب ها و درختان فراوان در آثار خود گفت. «این برای خیلی ها سوال است که چرا در بیشتر نقاشی هایم اسب ها و درخت ها را به تصویر کشیده ام. «واقعیت این است که اسب نماد زیبایی، تلاش، حرکت، انرژی پاک است و در مورد درخت می توان گفت که گیاهان و درختان عناصر حیاتی زمین هستند، زیبایی و آرامش چشمگیری دارند. “

در ادامه این نشست محجوبی کتاب برگزیده آثار خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم کرد. یکی از صحبت هایی که در این دیدار نوروزی انجام شد مرور خاطرات دوستی حسین محجوبی با سهراب سپهری بود.

در دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با حسین محجوبی چه گذشت؟

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از آثار این هنرمند با اهدای لوح سپاس و هدیه نوروزی از خدمات ارزنده این هنرمند بهشتی تقدیر کرد.
حسین محجوبی در 24 اردیبهشت 1359 در لاهیجان به دنیا آمد. او هنرمند، معمار و طراح بسیاری از پارک های ایران از جمله پارک ساعی تهران بوده است. این پیشکسوت هنر معاصر ایران که آثارش شهرت جهانی دارد بیش از 70 سال است که دنیای سرسبز و خیالی خود را به تصویر می کشد و این ذوق نقاشی در هنر معاصر ایران ادامه دارد.

انتهای پیام: