استان ها

درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک هیچ‌کس دنبال مقصر نیست/ کسب نایب‌قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست

وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هیچکس در به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک مقصر نیست. نایب قهرمانی را به تیم والیبال جوانان ایران تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم نایب قهرمانی را کسب کردند. کمتر از قهرمانی نیست.»

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره نایب قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات پسران زیر 18 سال آسیا که در تهران برگزار می شود، گفت. به این تیم برای شکست دونده تبریک می گویم. – بالا و فکر می کنم نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی است. تیم جوانان ایران موفق به کسب سهمیه جهانی شد که اقدام ارزشمندی است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد. من از طرف وزارت ورزش به رئیس فدراسیون خسته نباشید می گویم. داور و فدراسیون 10 روز کامل درگیر این مسابقات هستند. او در قونیه کوتاهتر ماند تا به ایران برگردد و به اصطلاح قهرمان مسابقات شود.

سجادی گفت: میزبانی به بهترین شکل ممکن انجام شد. دوست داریم تیم ایران در تهران قهرمان شود اما تیمی که بهتر بازی کند و سازماندهی بیشتری داشته باشد در نهایت پیروز می شود. در دیدار پایانی تیم ژاپن بهتر از ایران بازی کرد و در نهایت پیروز شد.

وی ادامه داد: امروز در والیبال اتفاقات زیادی افتاده است. تیم والیبال جوانان ایران در بحرین موفق شد تیم ملی ژاپن را شکست دهد. در تهران شاهد برگزاری مسابقات جوانان زیر 18 سال آسیا هستیم و تیم ملی والیبال بانوان ایران در جام ملت های آسیا موفق به شکست تیم کره شد.

سجادی گفت: باخت همیشه بد نیست و قطعا فدراسیون والیبال تلاش خواهد کرد تا تیم جوانان ایران را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کند. قول می دهم خیلی بهتر از سال های گذشته از والیبال حمایت کنیم.

وی درباره بودجه فدراسیون والیبال نیز گفت. بودجه فدراسیون ها جوابگوی نیاز آنها نیست اما خوشبختانه فدراسیون والیبال با فدراسیون های دیگر تفاوت دارد و داوران هیچ وقت به وزارت ورزش برای مسائل مالی فشار نمی آورند.

سجادی در خصوص انتخابات NAOC و اینکه صالحی امیری گفته است اگر به تعویق بیفتد تقصیر وزارتخانه است، افزود. من هرگز اجازه نمی‌دهم بگویم مقصر کیست، همه فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، باشگاه‌ها و بالاتر از آنها وزارتخانه با هم همکاری می‌کنند و کسی دنبال مقصر نیست. ما وظیفه قانونی داریم که انتخابات به بهترین شکل برگزار شود. پولادگر همواره خاطرنشان کرده است که یکی از نشانه های موفقیت این است که انتخابات به موقع و منظم برگزار شود.

وزیر ورزش درباره انتخابات بدمینتون افزود. بدمینتون هیچ انتخاباتی ندارد. چهار سال قانونی به پایان رسیده است و فردا کنوانسیون آن است. در آن جلسه تصمیم گرفته می شود که چه کسی ناظر باشد. من فکر می کنم پوریا انتخاب خواهد شد. مجمع رای می دهد و دوره کنترل آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت کنگره باطل می شود، ادامه داد. خیر، مجمع انتخاباتی المپیک مربوط به فدراسیون المپیک نیست. هنوز وقت هست. من خودم تعداد فدراسیون های المپیکی و غیر المپیکی را ننوشتم. ما تکلیف قانونی داریم. ریاست فدراسیون که 4 سالش تمام شده باید برای آن ناظر انتخاب کنیم. حالا که انتخاب کمیته مصادف با پایان فصل بدمینتون است، شکست خورده است. تنظیم ما نیست.

وی درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات NAOC گفت. روز انتخابات باید فرا برسد و آن روز باید به وضوح مشخص شود. لطفا این تعصبات را نکنید همه شما باتجربه هستید و من انتظار دارم مکالمات بالغ تری داشته باشید. بدمینتون، شما پرسیدید، من پاسخ دادم، اما برخی رسانه ها به گونه ای دیگر منعکس می کنند.

او گفت. می دانیم کجا و در چه شرایطی باید بیشتر به فدراسیون ها خدمت کنیم. امیدواریم افزایش بودجه والیبال در سال جدید بازنگری شود. بسیاری از رشته ها مانند والیبال ورزش های گروهی هستند. سفرهای معمولی، حتی داخلی، گران است و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. با 9 درصد افزایش بودجه به آنها خدمت خواهیم کرد.

وی درباره فدراسیون سوارکاری نیز گفت. برای ورزش اسب جلسه داشتیم، مذاکراتی انجام شد و در حال مطالعه هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا تقاضایی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود دارد، گفت: من دوباره این موضوع را بررسی کردم و با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. این مقام بین المللی نیز توضیحاتی ارائه کرد. این مطالبه و پذیرفته شدن به عنوان یک مطالبه یا اجبار از بیرون تعهدی است که همکاران ما، وزرای سابق یا دوستان سابق فدراسیون در سال های گذشته با مقامات بین المللی تفاهم داشته اند. امضا شد و توافق کردند که این اتفاق بیفتد.

او اضافه کرد: ما تا به حال با رفتار و عمل خود نشان داده ایم که در جایی که توان و شرایط استاندارد و صحیح وجود داشته باشد، امکاناتی مانند پارکینگ، محوطه ای برای بانوان وجود داشته است. پیشنهاد می شود اکنون که لیگ آغاز شده است، تا پایان لیگ به این تعهد عمل کنیم. از بازی اول این اتفاق نمی افتد.

انتهای پیام/