بین الملل

حجم بسته های ماهانه اینترنت ماهواره ای استارلینک ، مغز شما را منفجر خواهد کرد!

سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink که تحت عنوان SpaceX فعالیت می کند، اخیراً اعلام کرده است که از دسامبر سال جاری بسته های ماهیانه محدودی را به همه کاربران خود در ایالات متحده و کانادا ارائه می دهد. این در حالی است که این شرکت قبلاً قول داده بود اینترنت نامحدود و نامحدود ارائه کند. اکنون با تغییر رویکرد خود، به جمع دیگر شرکت های خدمات اینترنتی خواهد پیوست که محدودیت های کوچکی برای میزان مصرف کاربران اعمال می کنند.

بسته های اینترنت ماهانه ماهواره ای استارلینک

SpaceX قصد دارد 1 ترابایت ظرفیت را از ساعت 7 صبح تا 11 شب به عنوان دسترسی ویژه برای کاربران Starlink ارائه دهد. پس از اینکه کاربر قدرت سفارشی خود را کامل کرد، سرعت روی سطح ورودی پایه تنظیم می شود. اپراتورهای شبکه تلفن همراه نیز برنامه مشابهی را برای مدیریت استفاده از اینترنت در صورت ازدحام بیش از حد شبکه اجرا می کنند. اکثر کاربران با استفاده معمولی احتمالاً متوجه تفاوت قابل توجهی در مصرف نخواهند شد، اما کاربرانی که به کار مداوم متکی هستند ممکن است از بسته های ثابت ماهانه اینترنت ماهواره ای Starlink رضایت نداشته باشند.

اگر کاربر بخواهد پس از مصرف 1 ترابایت به استفاده از دسترسی ویژه ادامه دهد، باید 25 سنت به ازای هر گیگابایت پرداخت کند. به عبارت دیگر، کاربر برای دریافت 1 ترابایت فضای دیگر باید 250 دلار بپردازد. با چنین قیمتی، اگر کاربر با دریافت ترمینال اضافی مشکلی نداشته باشد، ارائه سرویس دیگری ارزانتر خواهد بود.

دیش اینترنتی ماهواره استارلینک

کاربران برنامه RV، Portability و Best Effort دسترسی خاصی ندارند. البته برای طرح Starlink Satellite Internet Business Fixed بسته های متعددی از 500 گیگابایت تا 3 ترابایت در نظر گرفته شده است و برای هر گیگابایت اضافه کاربران باید 1 دلار بپردازند. کاربران طرح تحرک دسترسی خاصی نخواهند داشت، اما کاربران Premium و Maritime به ترتیب به 1 ترابایت و 5 ترابایت محدود خواهند شد. علاوه بر این، آنها باید 2 دلار برای هر گیگابایت استفاده بپردازند.

4141