عمومی

حال دماوند خوب نیست – سرگرمی برای همه

دماوند نه در حال حاضر خیلی مطلوب بود و نه انتشار خبر درست یا غلط اهدای عضو. آزار و اذیت و ناهنجاری که طی این سالها به اوج خود رسیده است باعث شده بسیاری از دوستداران طبیعت دائماً نگران این اوج باشند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در پستی در روزنامه نتیجه: توسط اسماعیل کهروم نوشته شده است. خبرهایی که البته واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد و اکنون همه در مورد آن صحبت می کنند. قطعاً تکذیباتی وجود خواهد داشت ، داستان موقوفه به اینجا ختم نمی شود.

اما این خبر فرصتی شد تا در مورد وضعیت فعلی آن ، دماوند صحبت کنیم ، حتی اخبار مربوط به اهدای عضو قبل از آن ، صحت و اعتبار آن را نمی دانیم. اوضاع دماوند تاکنون چه وضعیتی داشته است ، که اکنون با هدیه احتمالی به آنجا می رسد؟ این شیب است که در آن انواع گیاهان رشد می کنند. به طور خاص ، منشأ گیاهان دارویی-صنعتی است. کوه سنگی در ارتفاع 4000 متر بخشی از میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است. نمی دانم خبرهایی که این روزها درباره این “فداکاری بی نظیر به اوج ملی” منتشر می شود چقدر واقعی است. اما این خبر همچنین بهانه ای برای مقابله با این واقعیت است که دماوند حتی قبل از انتشار خبرهای بسیار صحیح یا دروغین حتی مطلوب نبوده است. “با گذشت سالها آزار و اذیت و بی عدالتی به این اوج رسیده است ، که باعث شده بسیاری از دوستداران طبیعت دائماً نگران این اوج باشند.”

در بخش دیگری از این پست آمده است: “چند سال پیش ، یک کوهنورد انگلیسی وقتی مهمان رفتیم با هم به دماوند رفتیم. وی از دیدن آن کوه چنان تعجب کرد که توصیف کرد که اگر این قله در انگلیس باشد ، دولت بخش قابل توجهی از درآمد این کشور را تأمین می کند. آنچه که می توانست چنین منبع درآمدی برای کشور ما باشد ، به عنوان مکانی برای سفر کوهنوردان و گردشگران ، نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد ، بلکه اکنون خبرهای نگران کننده ای درباره آینده آن وجود دارد. این بدان معناست که نه تنها از توانایی کوه دماوند برای ایجاد درآمد برای جذب گردشگر استفاده نمی کنیم ، بلکه از برخی موسسات نیز برای استفاده علاقه مندان داخلی با صعودهای گروه غیر اصولی و حمله به این کوه استفاده نمی کنیم. در زمان های مشخصی از سال ، چندین هزار صعود در دماوند برگزار می شود – برنامه های گروهی بزرگی که پس از آن به دلیل بوی بد بو که در اثر زباله های انسانی در طبیعت ایجاد می شود ، نزدیک به یک ماه تا یک ماه و نیم غیرممکن است.

این اتفاقاتی که قبلاً برای دماوند رخ داده است ، این سؤال را ایجاد می کنند ، اول اینکه ، چه بخشی از دماوند را وقف اعلام کرده است و دوم اینکه ، هدف اوقاف آن چیست؟ ما قصد داریم از کوه دفاع کنیم یا مثلاً آنها قصد دارند آن را لمس کرده و مانند ارتفاعات تهران بسازند. همانطور که در ارتفاع 1800 متری در تهران اتفاق افتاد ، اعتراضات ما به جایی نرسید. ساخت اشیاء در ارتفاعات 1800 متر اشتباه است زیرا پوشش گیاهی بی نظیری ایجاد می شود زیرا گیاهان در تماس با ابرها هستند. جنگل هایی که زندگی انسان ها را در شهرها بهبود می بخشد. تخمین زده می شود که هر هکتار از این جنگل ها از 1800 متر فراتر رفته و نیمی از گرد و غبار در هفته را کنترل می کند. بنابراین ، چنین تجربیاتی در تهران ما را نگران می کند که چنین وضعیتی دوباره برای Demavand اتفاق می افتد. ما نگران هستیم که در آینده خواهیم دید که اشیاء موجود در این ارتفاعات با فضای سبز کاشته می شوند ، پوشش گیاهی از بین می رود.

برای من ، به طور کلی ، کوه دماوند اکنون باید از غارت انسان رهایی یابد تا نسل های آینده در ایران بتوانند از آن بهره مند شوند. هم اکنون 500 دستگاه حافظه از شش معدن پوکر در قلب دماوند به شهرستانها ارسال می شود. اگر این سؤال ادامه یابد ، فکر می کنم در این سطح از معدن در 70،000 روز چنین فاجعه ای در دماوند رخ دهد که همه ما آن را از دست خواهیم داد. “به هر حال ، ما قبلاً متعهد به تخریب دماوند بودیم ، زیرا برای آن ارزش قائل نیستیم ، به آن احترام می گذاریم ، آن را نابود می کنیم.”

انتهای پیام: