اقتصادی

جوکار: تصمیمات سازنده‌ای برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی اتخاذ شود

رئیس کمیته امور داخلی و شوراها تأکید کرد. معتقدم اگر بازار مسکن به خوبی مدیریت شود ، می تواند اشتغال خوبی در کشور ایجاد کند و به رونق تجارت منجر شود.

محمد صالح جوکار در مصاحبه با سرگرمی برای همه اظهار داشت: “متأسفانه امروز شاهد افزایش ساعتی قیمت ها هستیم. باید به گونه ای مدیریت شود که افراد خارج از محافل تصمیم گیری قدرت نفوذ در قیمت ها را نداشته باشند.” کردی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور که به شدت بر زندگی معیار مردم تأثیر گذاشته است ، فکر می کنم دستیابی به دو اولویت حداقل می تواند شرایط اقتصادی را تثبیت کند و از افزایش مداوم قیمت ها جلوگیری کند.

او اضافه کرد. “یکی از اصلی ترین اقدامات در این زمینه ، ساماندهی نقدینگی در بازار است.” دولت یکی از استراتژی هایی است که در این زمینه دنبال می شود – بازار سرمایه که این روزها شاهد آن هستیم که در بازار بورس ملتهب شویم ، نقدینگی را به این بازار هدایت می کنیم ، اما در عین حال ارزش پول ملی به شدت در حال کاهش است. سرمایه گذاری های کلان عمومی در بورس اوراق بهادار می تواند هم در آینده فرصت و هم خطر ایجاد کند. لازم است دولت در این زمینه مدیریت جدی تری داشته باشد ، برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی ، تصمیمات سازنده اتخاذ کند.

نماینده مردم ایزدی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد. بازار سهام باید دارای رشد معقول باشد و رشد فعلی حاکی از نوعی بیماری در این بازار است که باید ساماندهی شود.

عضو کمیسیون شورا و امور داخلی گفت: “اما مردم در مناطق تحتانی جامعه تحت فشار زیادی در زمینه حمایت از زندگی قرار دارند. معیشت آنها باید از طریق کالابرگ یا بسته های حمایتی توسط دولت حمایت شود.”

وی گفت: “اما آنچه باید جدی تر دنبال شود ، موضوع کنترل بازار است.” امروز ، هر ساعت قیمت ها در حال افزایش است ، و مردم احساس می کنند کنترل بازار وجود ندارد ، و همه می خواهند خواستار قیمت گذاری شوند. افرادی که امروز منتظر هستند از بازار خارج می شوند ، دستگاه های نظارت بر دستگاه ها باید به کار گرفته شوند.

نماینده مردم ایزدی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار مسکن گفت: وی ادامه داد: دولت در بخش مسکن درست عمل نکرده است ، اما من معتقدم اگر بازار مسکن به خوبی مدیریت شود ، می تواند در کشور شغل های خوبی ایجاد کند ، باعث رونق تجارت شود.

در پایان ، جی اوکار تأکید کرد. در مرحله اول ، کارگزار و سفته بازان باید از بازار مسکن خارج شوند. مرحله دوم کنترل قیمت زمین است. من فکر می کنم دولت نباید مسئول بازار مسکن باشد بلکه فقط باید سیاستی را دنبال کند و شرایط لازم را برای ورود مردم و بخش خصوصی برای ورود به این بخش فراهم کند و نباید در امور اجرایی دخالت کند.

انتهای پیام: