عمومی

جولان دوباره کرونا در گیلان/ آستارا نارنجی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد مثبت قلب و عروق در استان گیلان اظهار داشت: “طی چند روز گذشته ، ما شاهد یک افزایش آرام در تعداد بیماران در تخت های ویروس کرونا هستیم.”

وی گفت که مجدداً تعداد بیماران ویروس کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستانهای استان گیلان بستری شده اند از 200 نفر عبور کرد. در مجموع 217 بیمار در گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شب گذشته 38 نفر از این بیماران ویروس کرونا مثبت در مراکز مثبت منطقه پیدا شدند ، افزود: 30 بیمار در وضعیت بدی هستند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود سه نفر از این بیماران امروز به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند. “وضعیت کرونا در گیلان شکننده است ، هر ساده و سهل انگاری می تواند وضعیت را پیچیده کند.”

حیدرزاده تأکید کرد که همه شهروندان ، به ویژه مسافرانی که در استان گیلان هستند ، باید از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند ، از ماسک استفاده کنند. “حلقه ازدواج فقط با همکاری و مشارکت شهروندان بریده خواهد شد.”

وی همچنین به آخرین آمار اعلام شده در زمینه رنگ تاج شهرها اشاره کرد ، وی افزود. هفته ها بعد ، شهر آستارا دوباره در قسمت نارنجی تاج قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد. به غیر از آستارا ، شهر رودبار در هفته های اخیر از نظر رنگ تاج نارنجی بوده است.

وی گفت که پیروی از شهادت و پرهیز از داروهای ادرار آور تنها راه مبارزه با کرونا است. که در: آنها همچنین باید مراقب باشند ، زیرا خطر عفونت مجدد با گونه های تاج پیشرفته وجود دارد.