جهش تولید و پایش توزیع

جهش تولید

اما باید توجه داشت که این یک موضوع توزیع و تولید است. اگر بگوییم تولید در حال پرش است ، ما باید سریعاً پای توزیع را در کنار آن قرار دهیم. زیرا اگر توزیع نامنظم باشد ، تولید هرچند فراوان است اما نتیجه خوبی نیست و بر تولید تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین توزیع از تولید اهمیت کمتری ندارد و اگر ساماندهی نشود موجب رضایت مردم نخواهد شد ، عدالت اجتماعی را مختل می کند و بر میل تولید کنندگان تأثیر منفی خواهد گذاشت. توزیع فراموشی یا دست کم گرفته می شود ، که غالباً به عمد در نظر گرفته می شود.

اگر آن را تولید و نگهداری کنید ، آن را خراب کرده یا منسوخ شوید ، به موقع به مصرف کننده نمی رسید و یا برای افزایش قیمت قاچاق و قاچاق وارد می کنید ، هر کدام عواقب جدی برای تولیدکننده دارند.

فرض کنید ناشران در چاپ و نشر فعالیت دارند ، اما محصولات آنها در ذخیره مانده است یا به مصرف کننده اصلی نمی رسد ، یا به افرادی می رسد که بیشتر از آنچه هستند باید باشند و جایی که فرار می کنند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر تولید توسط چندین مرکز انجام شود و در توزیع همزمان باشد ، چه اتفاقی می افتد؟ تولیدکننده می خواهد انبار را به هر قیمتی تخلیه کند. اگر توزیع در تولید بخش خصوصی واقعی یکسان باشد ، در این صورت یک حساب سود و زیان دقیق دارد. اما اگر در دست بخش دولتی باشد ، زیرا غم و اندوه سرمایه ای ندارد ، فقط آن را می فرستد و با درآمد و ضرر ارتباط بسیار کمی دارد. به تصادفات رانندگی که باعث تولید چنین خودروهایی در ایران شده است نگاهی بیندازید که قیمت “پراید 6” را بیش از 80 میلیون افزایش داده است. آیا این نتیجه تولید یا توزیع است؟

البته بسیار عجیب بود که چرا شکارچیان سه میلیون مرغ سکوت را کشتند و گفتند که این طبیعی است. به تازگی گزارش شده است که آنها تخمهای بارور شده را از بین می بردند تا در اثر کشته شدن روح آنها گرفتار نشوند. البته این در سیستم سرمایه داری معمول است ، به طوری که قیمت سقوط نمی کند ، اما آیا در اینجا انجام می شود یا می توان آن را انجام داد؟ چه سرمایه دار دولتی ، چه دولتی و چه بخش خصوصی که برای حفظ آن هزینه نکرده است ، برای اینکه به نوعی آن را مصرف کنیم یا آن را به مصرف کننده عرضه کنیم ، یا از تنبلی خارج شود ، باید منتظر تصمیم دادگاه باشیم. البته اگر سازمان توزیع این شبکه توزیع می شد ، این اقدامات صورت نمی گرفت.

کمبود اطلاعات و آمار یا عدم اطلاع رسانی بزرگترین توزیع برای خرابی توزیع و بزرگترین ضربه به تولید است. وقتی یک تولید کننده نیاز آماری نداشته باشد ، نمی تواند برنامه منطقی داشته باشد ، با یک خطر و بحران روبرو می شود. نمونه ای از این امر را در زمان کورونا ، در داخل و خارج از کشور دیدیم.

موسسات خیریه ثبت شده و ثبت نشده ، فعالیت های خودجوش ثبت نام شده یا ثبت نشده یا درگیر در هر رویدادی و کمکهای خیرخواهانه که بسیار مطلوب هستند چیست؟ مشکل این است که همه خدمات بر اساس یک برنامه یا همزمان هستند.

اکنون به محض مراجعه به کورونا خدمات زیادی به مردم ارائه می شود. البته پیش از این خدمات بسیاری در سیل و زلزله وجود داشت. سازمان های مربوط به خانه رهبران یا ارتش ، سپاه ، بسیج ، کمیته امداد ، مساجد و سایر سازمان های غیردولتی (سازمان های مردم نهاد) ، جمعیت ولسوالی ها و مردم ولسوالی ها هر کدام خدمات خود را ارائه می دهند. با فرض اینکه این سرویس به صورت متوازن توزیع می شود و به افراد شایسته خود می رسد ، آیا راهی برای طبقه بندی و شبکه سازی این اطلاعات ارزشمند که اکنون بدست آمده است ، یا بعد از کرونا ، می توان از آن در موارد دیگر استفاده کرد؟ در صورتی که دولت اجازه نمی دهد حداقل افراد خوب اطلاعات شبکه را ارائه دهند. از سیستم اطلاعاتی ملی اطلاعاتی در دست نیست. من شنیده ام که یکی از بزرگان یک شبکه محبوب برای خدمات عمومی در غرب تهران راه اندازی شده است که اگر درست باشد می توانست در سراسر تهران و سراسر کشور پخش شود تا دولت بتواند از آن درس بگیرد.

من کسی را می شناسم که می خواست کمک کند ، اما مطمئن نبود که آنچه را که شایسته اش است ، می گرفت و درست می گفت. من با یک مقام عالی رتبه صحبت می کردم که هم اکنون در حال باز بودن و کار کردن با یک کار خیرخواهانه است و او درباره فقر مردم سیستان صحبت می کرد ، که بسیاری حتی حتی نان برای خوردن ندارند و بسیاری از آنها هنوز کارت شناسایی دارند. من ندارم. گرفتن شناسنامه مانند تهیه کارت ملی است که باید از فرانسه تهیه شود و هنوز نرسیده است.

نظارت دولت اگر در این موارد درگیر نشود می تواند کمک و راهنمایی کند و با نمایندگان خود هزینه اطلاعاتی ایجاد نکند. اما ، افسوس ، این قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است و ما امیدواریم که چنین شود.

اینکه بگوییم بخش خصوصی واقعاً بخش خصوصی نیست ، این است که بگوییم دولت اگر مستقیماً درگیر آنها نباشد ، با آنها برخورد می کند. آیا اکنون اطلاعات ذخیره می شوند و در آخر هماهنگ می شوند؟ هماهنگ کننده کیست؟ این واقعیت که همه در حال کار هستند ، اما نتیجه نهایی قابل قبول نیست و همه در مورد فقر فریاد می زنند ، یا به دلیل توزیع متقابل یا تصادفی هستند ، یا اقدامات نشان می دهد که در حال فیلمبرداری هستند ، یا جایی در آمار. آمار یا دادن. بودجه بیشتری برای سال آینده دریافت کنید ، یا ادامه زندگی آنها را توجیه کنید ، یا از شایستگی واقعی محروم شوید.

اینها فقط برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم هدف است که می توانید از آنها استفاده کنید. البته تشویق کارهای نیک و تشویق دیگران بسیار خوب است ، اما کسانی که تعهد دارند در صورت انجام وظیفه خود به آن کمک نیاز ندارند. این افتخار برای مردم است که ادعا کنند مردم خوب عمل می کنند و کار دولت را انجام می دهند ، اما این برای دولت و مسئولانی که کار خود را به خوبی انجام نمی دهند ، شرم آور است. علاوه بر این ، فعالیت های مردم موقتی است و پس از مدتی همان سوپ و همان فنجان خواهد بود.

از روز اول ، دولت باید با دقت و حسن نیت ، بدون حق تواضع اما فروتنانه به هر خانواده حق تصمیم گیری یا دادن مزایا را می داد ، مانند برخی از کشورها ، مزایای خاصی به مردم می داد. اگر می گویند ما آماری نداریم ، قطعاً قابل قبول نیست. تمام این آمار به بهانه های مختلف گرفته می شود ، و یارانه ای در حدود 50 میلیون یا بیشتر وجود دارد ، این یک آمار نیست؟ اگر بیمه بیکاری واقعی بود ، ارائه خدمت آسان تر می شد.

شفافیت در توزیع مهم است و حتی تولید کنندگان نیز نگران ناسازگاری جایگذاری هستند. آنها می خواهند محصولات آنها به مصرف کننده واقعی برسد ، اما متأسفانه سیستم کارگزاری از همه چیز جلوگیری می کند و گاهی تولیدکننده را درگیر می کند. تولیدکننده می خواهد در اسرع وقت چانسون خود را بفروشد و تخلیه کند ، زیرا مصرف کننده کوچک نمی تواند بلافاصله وارد معامله شود ، ثروتمندان و مزدوران شروع به کار می کنند و حتی می توانند صاحبان کارخانه را رشوه دهند و سیستم توزیع را مختل کنند.

به نظر می رسد فساد در توزیع بسیار گسترده است. از آنجا که اصول تولید کاملاً واضح و قابل درک است ، اما از آنجا که توزیع گسترده است ، نظارت از آن بسیار دشوار است و این جز زیر نظر مردم امکان پذیر نیست.

بهبود ساختار توزیع ، نظارت مستمر آن ، جلوگیری از ایجاد رانت و برخورد با اخلالگران توزیع می تواند در تولید تفاوت ایجاد کند. این واقعیت که بسیاری از کارخانه ها با ظرفیت کم کار می کنند و اینکه محصولات بدون تولید به بازار می روند ، به دلیل کمبود اطلاعات توزیع است. تولید و توزیع زیر نظر وزارت فرصتی است برای هماهنگی این دو موضوع ، هر چند قاطعانه.