استان ها

جامعۀ تئاتر اصفهان عزادار شد

سرگرمی برای همه / اصفهان حسن کریمی حسنیجه ، هنرمند تئاتر که یکی از اعضای هیئت نظارت بر کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بود ، صبح امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.

محمد ترابیبا اعلام این خبر به سرگرمی برای همه ، رئیس اتحادیه هنرهای نمایشی اصفهان به سرگرمی برای همه گفت. حسن کریم حسنیجان استاد پیشکسوت رشته تئاتر اصفهان بود و امروز صبح با کمال ناباوری فهمیدیم که وی بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

او ادامه داد. “این هنرمند عمدتاً در آثار برادر فقیدش ابراهیم کریمی حسنیجه نقش داشته است. در سالهای اخیر وی عمدتاً در جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره تئاتر استان ، شورای عالی کنترل اداره کل و داوری نمایش ها شرکت داشته است.” وی در فرهنگ و رهبری اسلامی استان اصفهان فعال بود.

احسان جانامی:این کارگردان تئاتر که با حسن کریمی حسنیج دوست صمیمی داشت ، در گفت وگو با سرگرمی برای همه گفت: “این به معنای واقعی کلمه یک تئاتر مذهبی بود. این هنرمند در سال 1984 موفق به کسب مقام اول بازیگری تئاتر در جشنواره تئاتر فجر شد.

او اضافه کرد. “حسن کریم حسنیجه عاشق حضرت اه اهرا (KHAON) بود. اخیراً او سعی کرد نمایشنامه ای را با همان مضمون اجرا کند ، اما مهلت نداد. شاید مرگ وی در این زمان به دلیل عشق و علاقه او به حضرت اه اهرا (علیه السلام) بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی اصفهان اشاره کرد.

آنام آرتیست نبود این هنرمند را فقدان بزرگی از تئاتر اصفهان دانست.

مدیر تئاتر اعلام کرد که پیکر حسن کریم حسنیجه امروز (جمعه ، 17 ژانویه) در روستای حسنیجه روستای علویجه اصفهان در کنار خانواده وی به خاک سپرده خواهد شد و مراسم یادبودی برای وی در زمان مناسب برگزار می شود.

انتهای پیام: