استان ها

تکمیل ۵۷ درصد روسازی مترو بهارستان/۷۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم

به گزارش سرگرمی برای همه اصفهان، محمدرضا احمدی صبح پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل با اشاره به تکمیل زیرساخت های پروژه مترو بهارستان، اظهار داشت: در حال حاضر در سال 1380 در حال انجام است. 30 درصد بیشتر از کل اعتبارات تخصصی این پروژه در 10 سال گذشته.

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از مترو بهارستان به وام 70 میلیون یورویی نیاز داریم، افزود. بخشی از این بودجه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و بخشی از منابع داخلی شرکت عمران بهارستان تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه 57 درصد روسازی مترو به اتمام رسیده است، گفت.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مترو بهارستان 15 کیلومتر مسیر مترو اصفهان افزایش می یابد، گفت: با ما در این زمینه تاکنون

احمدی گفت. ارزیابی ما این است که بخش فنی پروژه در صورت تامین اعتبار ظرف 12 تا 16 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 700 میلیارد دلار برای بحث سخت افزاری مترو بهارستان هزینه می شود. برای رسیدن به یک نتیجه سریع ضروری است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای 185 هکتار زمین برای ساخت 3500 واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: “تا اینجا پیشرفت خوبی داشته است.”

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 250 تختخوابی بهارستان مطالبه 30 ساله مردم است، گفت. «امسال با برقراری ارتباط با استاندار اصفهان، نماینده استان در مجلس، رئیس دانشگاه. بهره برداری از این بیمارستان در دستور کار علوم پزشکی و جامعه مدنی قرار دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: تامین زمین و ساخت بیمارستان بر عهده شرکت عمران بهارستان است که فاز اول آن به تایید شرکت شهرهای جدید کشور رسیده است.

مدیرعامل «شرکت عمران بهارستان» تاکید کرد. «عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 1401 آغاز می شود»، بر اساس برآورد ما برای ساخت این بیمارستان حدود هزار میلیارد تومان وام نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر این خطر برای بهارستان در ارتباط با خطر غواصی در استان ارزیابی می شود گفت. «خوشبختانه آب را از بارش در بهارستان حذف نکردیم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم: لوله‌های آب بهارستان در بهارستان. سال هاست که گذشته را زنده کرده ایم، بر این اساس تاکنون شاهد فرود در بهارستان نبوده ایم.

48: