استان ها

متروی بهارستان امسال روی ریل نمی‌رود/افتتاح سال ۱۴۰۱

به گزارش سرگرمی برای همه از اصفهان ، محمدرضا احمدی برای اولین بار از عملیات حرکت زمینی در بخشی از مسیر مترو اصفهان – بهارستان خبر داد. “خوشبختانه سال گذشته ، پس از دو جهت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه. کشور اصفهان برای پروژه جدید مترو بهارستان توانست 200 میلیارد درام از منابع دولتی دریافت کند که به دنبال آن 200 میلیارد درام از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید به دست آمد. Ta معاون وزیر راه و شهرسازی طاهرخان ، پروژه.

وی تأکید کرد. “طبق گزارش های موجود ، پروژه خط مترو شهر جدید بهارستان طی 9 سال 35٪ پیشرفت فیزیکی داشته است ، در حالی که در سال گذشته پیشرفت فیزیکی آن 35٪ اعلام شده است که شاخص بسیار مهمی است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خاطرنشان کرد: این پروژه 93 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز زیرساخت ، 60 درصد در پیاده رو و 17 درصد در ایستگاه بهارستان دارد. او گفت. پس از اتمام آن ، در این مدت توانستیم این آزمایش را انجام دهیم. عصر.

به گفته وی ، در حال حاضر آزمون مذکور هر روز انجام می شود و طبق برنامه ، مسیر طولانی این خط تا درزین تا ماه سپتامبر به پایان می رسد.

احمدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: این پروژه در سال 1401 افتتاح و به بهره برداری می رسد. وی در وسط گفت: آزمایش سرد این پروژه تا پایان امسال انجام می شود ، سیستم مترو آن روی خط ریلی نصب می شود. ،

جزئیات مترو اصفهان به بهاران جدید

لازم به ذکر است که شهر بهارستان با سه هزار هکتار جمعیت و 500 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است ؛ مطالعات توجیهی پروژه قطار برقی آن در سال 2005 توسط شورای عالی ترافیک تصویب شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده ، این پروژه از ایستگاه “صفه” (در امتداد خط 1 خط مترو اصفهان) آغاز می شود ، در امتداد بزرگراه وحید دستجرد ، در امتداد خط راه آهن سیلو تا بهارستان جدید ادامه خواهد یافت.

طول این مسیر 15 کیلومتر است که 10.5 کیلومتر آن گالری و 4.5 کیلومتر آن روی زمین ساخته شده است. در طول مسیر دو ایستگاه وجود دارد ، یکی در سپاهان شهر و دیگری در ایستگاه راه آهن ، که به ایستگاه مترو بهارستان – مجلسی در شهر جدید بهارست ختم می شود.

علاوه بر این ، قطار حومه ای شهر جدید بهارستان علاوه بر حمل مسافر به شهر جدید ، می تواند از قطار اصفهان – تهران ، مرکز خرید City Center (یکی از بزرگترین مراکز خرید در منطقه) و سپاهانشهر. 70000 نفر جمعیت فعلی تأثیر عمده ای در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجرد خواهند داشت.

48: