استان ها

تعرفه گاز صنایع و ‌واحدهای تولیدی در فارس اصلاح شود

سرگرمی برای همه/پرس استاندار فارس با اشاره به تفاوت تعرفه گاز واحدهای دارای مجوز جهاد و صمت گفت: تعرفه ها باید یکسان باشد و فرقی نمی کند مجوز از کجا باشد.

محمدهادی ایمانیه روز سه‌شنبه ۱۳ مردادماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در فارس، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره موضوع قیمت‌گذاری اجباری و افزایش قیمت تولید گفت: تا براساس آن تصمیم گیری شود و هفته آینده سرویس شهرک صنعتی شیراز برگزار شود تا کارگاه های فعال این شهر با حضور مسئول مشکلات خود را مطرح کنند.

وی در خصوص تفاوت تعرفه گاز بلوک های دارای مجوز از جهاد و صمت نیز افزود. بخشنامه از طرف وزارت نفت است، اما بخشنامه معقول نیست و اداره گاز باید پیگیری کند، جای نگرانی نیست. مجوز تغییر 400 واحد به جای اعلام واحدها.

استاندار فارس نیز اعلام کرد که این موضوع را از تغییر تهران پیگیری خواهیم کرد و خطاب به مدیران استانی گفت: به دنبال نکته و نکته ای باشید که موانع کارگاه ها را برطرف کند، علاوه بر این که پرونده در اینجا تأیید می شود. نیازی به مکاتبه نیست و تاییدیه جلسات معتبر است.

در همین دیدار ایمانیه در گفتگوی تلفنی با مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد. تعرفه ها باید یکسان باشد و فرقی نمی کند مجوز از کجا باشد و به زودی دستورالعمل صادر می شود.»

وی با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص وجود نیتریت و نیترات در محصولات کشاورزی افزود. بر اساس تحقیقات علمی پیشنهادی، جلسه ای با 4 دستگاه استاندارد، محیط زیست، دانشکده علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شود. میزان مصرف کود و سایر موارد مربوط به کشاورزی دقیق با ذکر عدد و عدد و در استان تایید می کنیم چون مربوط به سلامت مردم است پس منتظر بخشنامه نباشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه مشاغل آزاد باید در یکی از ساختارها و دستگاه های دولتی تحت پوشش قرار گیرند تا بتوانند از حقوق این قشر حمایت کنند، گفت: نظام یارانه حافظ اتحادیه های صنفی مرتبط با همکاری نهادهای دولتی، این شرکت ها می شوند

ایمانیه با اشاره به سفر معاون علمی رئیس جمهور در آینده نزدیک افزود: یک وکیل از سیستم های دولتی برای کمک به شرکت ها و مشاغل جدید انتخاب کنید.

جمال رزاقی رئیس اتاق بازرگانی فارسی نیز به تورم استان در اردیبهشت تا خرداد اشاره کرد و گفت: نرخ تورم سالانه فارس در اردیبهشت ماه 39.8 درصد و در خردادماه 39.4 درصد بوده است که این افزایش در جدایی دیده می شود. گروه های غذایی و غیر غذایی …

وی با اشاره به اینکه تورم نقطه ای در اردیبهشت 37.7 درصد و در خرداد 53.5 درصد بود، افزود: تورم ماهانه فارس در اردیبهشت 2.7 درصد و در خرداد به 14.3 درصد رسید که روند خوبی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی فارسی بالاترین نرخ تورم خوراکی ها و آشامیدنی ها را نگران کننده دانست و گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز تحقیقات، افزایش 93 درصدی قیمت مواد اولیه مشاهده می شود. شرکت ها و
تورم ناشی از افزایش دستمزدها بیشتر از سایر عوامل مانند ارز ترجیحی بوده است.

رزاقی با اشاره به اینکه افزایش شدید قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت گاز از دیگر چالش های پیش روی صنایع غذایی است. یک پنجم واحدهای دارای مجوز از صمت.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری مشکلات را به قدری افزایش داده است که 9 ماه است حتی برای تمدید کارت نایب رئیس مجلس دست و پنجه نرم می کنیم. قیمت گذاری اجباری نیز یکی از مشکلات عدیده بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

رزاقی با اشاره به اینکه کاهش 50 درصدی مصرف لبنیات به دلیل گرانی نگران کننده است، گفت: تولیدکننده باید خود را با مصرف کننده تطبیق دهد و اگر قیمت گذاری آزاد شود، بازار بهتر کنترل می شود.

وی همچنین گفت: قطعی برق در صنایع غذایی با وجود دستور استاندار برطرف نشده و مشکلات دیگری در ارتباط با برق وجود دارد. حمایت ویژه از صنعت در برابر قطع برق، زیرا مواد اولیه در طول 12 ساعت خاموشی از بین می رود و قیمت گذاری اجباری مشکلات زیادی را برای واحدها ایجاد می کند. خواهشمندیم این مشکل به نحوی حل شود.

رزاقی با انتقاد از فعالیت های مقامات عالی رتبه گفت:
معاون وزیر صلح در سفر به فارس اعلام کرد که استان فارس نماینده قطر است اما دیروز دستور دیگری آمد و به یکی از استان های همجوار سپرده شد. بسیاری از سیستم ها و دستورالعمل ها با مشکلات جدی تولید و صادرات مواجه شده اند.

انتهای پیام

در این جلسه محمدرضا صلاحی مدیر توزیع برق شیراز از عدم قطعی برق در خانوارها خبر داد و گفت: در سال گذشته مشکلات مربوط به برق بیشتر شد و باید سیاست هایی برای جلوگیری از این مشکل اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت صنایع غذایی دستورات ویژه ای برای آن شعب صادر شد، گفت. ما در شهرک صنعتی 100 کارخانه مواد غذایی و دارویی داریم که محل این واحدها و ظرفیت آنها مشخص شده است. خاموشی در این مناطق به 4 ساعت کاهش یافته است.

مدیر توزیع برق شیراز گفت: وی ادامه داد: برای کنترل خاموشی و افزایش آن به 3 ساعت به جای 4 ساعت چه کار می توان کرد، اگر لیست شعب حساس اعلام شود حتما همکاری می کنیم اما اگر 11 ساعت باشد. قطعی در جایی، آن را گزارش کنید تا بررسی و رفع شود.

انتهای پیام