بین الملل

تظاهرات ۱۰ هزار نفری در تل‌آویو علیه کابینه نتانیاهو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، شمار زیادی از صهیونیست ها به طرح های پیشنهادی یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم کودک کش صهیونیستی که به گفته کارشناسان برای تضعیف سیستم قضایی طراحی شده است، اعتراض کردند. از این رژیم

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که حداقل 10 هزار نفر از ساکنان تل آویو پنجشنبه شب در میدان حبیما تجمع کردند و علیه کابینه دست راستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، معترضان به رهبری ایمن عود، عضو عرب کنست، رهبر حزب جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری، خیابان های تل آویو را مسدود کردند و پلاکاردهایی با مضمون «اینجا خانه است» حمل کردند. این ما هستیم.”

عوده در سخنرانی خود در این اعتراضات گفت: “تنها شانس فاشیست ها.” [برای بقا]این است که ما را از هم جدا کنند، اما ما به آنها اجازه این کار را نمی دهیم. بی بی (نتانیاهو) و [آریه] جرات به دنبال دموکراسی نیست.”

آوی هیمی، رئیس کانون وکلای اسرائیل نیز در میان صهیونیست های معترض به کابینه نتانیاهو به لوین گفت: ما به شما اجازه نمی دهیم این را به دیکتاتوری تبدیل کنید.»

پس از آن تعداد زیادی از معترضان به اقامتگاه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) «امیر اوهانا» که پیش از این سمت وزارت امنیت داخلی را برعهده داشت، رفتند و در آنجا تجمع کردند.

جنبش پرچم سیاه، سازمان دهنده اصلی تظاهرات علیه نتانیاهو چه در کابینه فعلی و چه در کابینه قبلی، شنبه شب در تجمعی تاکید کرد که این تظاهرات در هفته آینده ادامه خواهد داشت و قول مشارکت بیشتر مردم را داد.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید