عمومی

تصاویر / قبیله‌ای آفریقایی با پاهای عجیب

دوما یا وادوما که با نام دِما نیز شناخته می‌شود، نام قبیله‌ای در روستای کانیمبا در شمال زیمبابوه است. در برخی از خانواده های این نژاد، اختلال الکتروداکتیلی یا اختلال ارثی اندام میگو برای آنها شناخته شده است. گفته می شود حداقل 25 درصد از اعضای این قبیله با این مشکل مبارزه می کنند.

به گزارش سرگرمی برای همه، عصرایران سپس نوشت: در الکتروداکتیلی مشکلاتی در اندام ها وجود دارد که در این صورت معمولاً سه انگشت میانی وجود ندارد و دو انگشت خارجی به سمت داخل چرخانده می شوند. در اثر چنین بی نظمی، این جمعیت به قبیله «دو پا» یا «پای شترمرغ» معروف است.

این مشکل یک وضعیت اتوزومال غالب است که در اثر یک جهش در کروموزوم 7 ایجاد می شود. شنیده ها حاکی از آن است که به گفته ایل، بیماران مبتلا به این بیماری معلول نیستند، حتی از آنها استقبال خوبی نیز می شود.

اگرچه به نظر می رسد که پای شترمرغ بالا رفتن از درختان را برای این قبیله آسان می کند، اما این وضعیت در وادوما به دلیل کمبود منابع ژنتیکی رایج است، زیرا قوانین قبیله ای ازدواج های مختلط را ممنوع می کند. به راحتی منتشر می شود.

این جهش ژنتیکی عمدتاً ارثی تنها یک کودک از هر چهار کودک در جمعیت Vadoma را تحت تأثیر قرار می دهد.

به دلیل انزوای قبیله، اعضای وادوما در توسعه و نگهداری الکتروداکتیلی در طول زمان کمک کرده‌اند، و استخر ژنی نسبتاً کوچک آنها این بیماری را بسیار گسترده‌تر از مناطق دیگر کرده است.

قبیله ای در صحرای کالاهاری نیز تعدادی از اعضای الکتروداکتیلی دارد که به گفته کارشناسان، ممکن است اجداد مشترکی با وادوما داشته باشند.

البته طبق افسانه های باستانی، اعضای قبیله معتقدند که هزاران سال پیش موجودات ستاره شباهنگ برای اولین بار در منظومه شمسی ما ساکن شدند – برای فرود بر روی زمین. آنهایی که خیلی شبیه پرندگان بودند با انسان جفت شدند و ازدواج کردند. فرزندان این هیبرید، جد Vadoma، بیشتر DNA انسان را به ارث می برند، اما در مورد پاها، ژنتیک فرزندان بر آن تأثیر گذاشته است. دو انگشت در انتهای پاها روی هم قرار می گیرند. این وضعیت انگشتان به آنها غریزه طبیعی برای بالا رفتن از درختان می دهد، اما هنگام دویدن یا راه رفتن مشکلات زیادی ایجاد می کند. اعضای گروه به دلیل پاهای اسب ها نمی توانند کفش بپوشند.

اگرچه این قبیله به چنین افسانه ای اعتقاد دارند، اما علت علمی این اختلال همان جهشی است که در کروموزوم 7 رخ داده است.

تصاویر/ قبایل آفریقایی با پاهای عجیب

تصاویر/ قبایل آفریقایی با پاهای عجیب

انتهای پیام: