حوادث

ترافیک پرحجم مسافران عیدفطر در چالوس، هراز و فیروزکوه/ بارش باران در جاده‌های ۴ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راه با تشریح آخرین وضعیت تردد در جاده های جمهوری از ترافیک نیمه پرهزینه در محورهای منتهی به شمال کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیران در گفت وگو با سرگرمی برای همه وی با اشاره به آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور در عصر روز اول فطر بایرام گفت. برای تخلیه ترافیک از جنوب به شمال.» تردد در این محور روان است اما تردد از بیلکان به سمت سروردار، آتشگاه، سیاه بیشه و مرزن آباد پرحجم اما نیمه سنگین است.

وی با اشاره به اینکه تردد دو طرفه در محور هراز نیز پر بار بوده است، خاطرنشان کرد. تردد در محور فیروزکو در جهت جنوب به شمال نیز روان است و فقط در محورهای گیلاوند و دماوند ترافیک نیمه پرهزینه است.

شیران با اشاره به اینکه تردد در محور کرج – قزوین حدفاصل گلشهر – کمالشهر نیمه پرهزینه است، گفت: تردد در محور کرج – قزوین بین گلشهر – کمالشهر نیمه تمام است. مشابه این وضعیت در محور ساری – کیاسر، اردبیل – آستارا در خلاف جهت تردد، افزایش موقت ترافیک مشاهده شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و مرکز کنترل پلیس راه در خصوص وضعیت جوی جاده ها نیز گفت. بر اساس گزارش‌ها در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان رضوی بارندگی وجود دارد.

به خواندن ادامه دهید:

پلیس را برای سفرهای عید فطر آماده کنید

از عجله و شتاب گرفتن در حین رانندگی رنج می برد

شیرانی همچنین با اشاره به اینکه 70 درصد تصادفات در شهرها و 30 درصد در جاده ها رخ می دهد، افزود: با این حال، حدود 70 درصد از تلفات ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به جاده ها است که عمدتاً به دلیل سرعت بالای برخورد و سرعت زیاد است. در مسیرهای طولانی به خصوص در فاصله 30 کیلومتری شهرها قرار دارد. در این راستا رانندگان باید با سرعت مطمئنه و با دقت کافی رانندگی کنند.

وی با اعلام شماره تلفن 120 از رانندگان خواست قبل از شروع مسیر با جدول زمانی راه های کشور تماس گرفته و مسیر خود را برنامه ریزی کنند تا با توجه به اطلاعات دریافتی راحت ترین مسیر را انتخاب کنند. .

انتهای پیام: