اجتماعی

تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح تاییدیه ها، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در تهران به دلیل شرایط پایدار هوا با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط در روزهای آینده برگزار شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، سعید محمود وی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت. رانندگی در شب با وسایل نقلیه دیزلی و جلوگیری از آلودگی شهری یکی از این موارد است.

وی به تصویب جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برای جلوگیری از اطلاع رسانی آتش زدن زباله، رها نکردن اتوبوس در پایانه ها، راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و پرهیز از فعالیت های ورزشی اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران در روزهای آینده خاطرنشان کرد. «امروز (26 دسامبر) هوا بهتر از حد انتظارمان بود، اما فردا با ثبات هوا. جو و آلاینده ها دوباره افزایش می یابند. از فردا تا چهارشنبه (17 تا 20 آذر) وضعیت باثبات پیش بینی می شود.

محمود افزود: در روزهای پنجشنبه تا جمعه (11 و 12 آذر) وزش باد و بهبود وضعیت جوی خواهد بود و پس از این مدت دو روزه، در روزهای شنبه (یکشنبه، 12 آذر) جو دوباره پایدار خواهد بود. قابلیت بازگرداندن آلودگی هوا را دارد.

وی با اشاره به شیوه کار پلیس در اجرای مصوبات قبلی کارگروه ادامه داد. «متاسفانه مشکلاتی پیش آمد، پلیس برای کنترل تردد کامیون ها در شب با ما همکاری نکرد. پلیس یا نمی خواست یا نمی توانست پرونده را مدیریت کند و کامیون ها آزاد بودند، شب ها در شهر می چرخیدند.

محمود افزود. واحدهای تولید شن و ماسه که مسئول توقف فعالیت های زیست محیطی بودند تا حد امکان تعطیل شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وی با اشاره به ممنوعیت مصرف نفت کوره گفت: اخیرا زمزمه هایی مبنی بر سوزاندن مجدد نفت کوره در پایتخت و سایر کلانشهرها شنیده می شود. محیط زیست تا حد امکان زیرمجموعه های متخلف را فهرست می کند؛ آن زیرمجموعه ها باید مالیات های سنگینی بپردازند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که این موارد را به لیست صنایع متخلف اضافه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی امسال گفت. وی ادامه داد: از مهرماه امسال 12 میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم و این یعنی تنها 9 درصد از بارندگی سالانه ما برآورده شده است. همچنین از مهرماه امسال تا امروز دمای هوا نیم درجه افزایش داشته است، در مجموع بارش های ما کمتر از حد نرمال بوده است.

ادامه می دهد