فرهنگ و هنر

تاثیر کتاب‌خوانی بر آشنایی کودکان با فرهنگ اقوام ایرانی

به گزارش شفاف، مهرداد نظام آبادی مجری کودک جشنواره «ایران عزیز» گفت: در اینجا بچه ها با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران آشنا می شوند و لباس ها، حرکات آیینی، موسیقی و غذای هموطنان کرد، کوهستان، گیلکی، عرب و… را می بینند.

او ادامه داد. سفر همچنین می تواند کودکان را با اقوام آشنا کند. از قدیم الایام گفته اند برای پختن خم باید زیاد سفر کرد، وقتی کودک با پدر و مادرش به مسافرت می رود آداب و رسوم را می شناسد. البته والدین امروزی بسیار مشغله دارند و اغلب در چند شیفت کار می کنند. نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا مردم اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

این مجری کودک افزود: در نهایت کتاب خواندن یکی از این راه‌های آشنایی با فرهنگ اقوام است. مطالب شیرین تر و زیباتر در کتاب ها بیان می شود، کودکان و نوجوانان را بیشتر جذب می کند.

مهرداد نظام آبادی درباره برنامه های برگزار شده برای کودکان در جشنواره وحدت ملت های ایران گفت. «این عید مصادف با هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) است. باشید و برای هر دو پیام صلح و دوستی داشته باشید. پیر و جوان و ما آنها را به آرامش، لبخند و همدلی دعوت می کنیم.

مهرداد در پایان به نظام آباد تذکر داد. امیدوارم این برنامه ها ادامه داشته باشد و این ارتباط قطع نشود. جامعه ما به این نشاط و شادی نیاز دارد. خانواده ها برای شرکت در این برنامه ها نیازی به هزینه های زیادی ندارند و باعث می شود خانواده ها از هر قشری لحظات خوشی را در کنار هم سپری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان