اجتماعی

صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند

رئیس سازمان نظام مشاوره روانشناختی با ارائه نمونه های دروغین به کودکان و نوجوانان از رادیو سینما خواست در تزریق غم و اندوه در شرایط بحران قلبی عروقی خودداری کند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از روابط عمومی سازمان مشاوره روانشناسی ، دکتر محمد خاتمی روز شنبه 25 بهمن ماه در کنفرانس بین المللی روانشناسی مدرسه که روانشناسان ، مشاوران ، وزرا و مقامات وزارتخانه حضور داشتند. تحصیلات در دانشگاه الاهه احرا. وی گفت: “مدارس تعطیل است ، این شرایط شرایط نامساعدی را برای رشد اجتماعی ، شناختی و جسمی كودكان ، نوجوانان ایجاد كرده است.”

او اضافه کرد. “در زمینه فعالیت های جمعی ، رو در رو ، مدرسه ، ارتباط همتا-معلم و دانش آموز ، هویت نوجوان شکل می گیرد و رشد اجتماعی را به دست می آورد.” از طریق یک شبکه شاد ، روانشناسان و مشاوران شرایط قرنطینه بسته های آموزشی را برای خانواده ها فراهم می کنند و معلمان آنها به آنها توصیه می کنند که برای گذراندن این مرحله لازم هستند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت. “کودکان 6 تا 18 سال سن پذیرش در مدرسه ، برقراری ارتباط ، شناسایی ، در قرنطینه خانه امکان پذیر نیست.” ما باید با کمک روانشناسان و مشاوران گزینه های دوستانه کودک ایجاد کنیم. آموزش و پرورش باید با آغوش باز از سرمایه اجتماعی روانشناسان و مشاوران استفاده کند.

دکتر خاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از تزریق غم و اندوه به خصوص در کودکان و نوجوانان خودداری کنید. مجریان رادیو و تلویزیون وظیفه حساسی دارند. گریه در برنامه های زنده ورزشی ، اگرچه از دست دادن عزیزی برای ما بسیار ممکن است ، اما رسانه برای همه است نه یک رسانه شخصی. پوشاندن مرگ یک شخص ، گریه کردن روی آنتن تلویزیون ، تزریق غم آسان نیست. صدا و سیما باید امید و ثبات را در جامعه افزایش دهد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی – مشاوره ادامه داد. “چرا پنج قهرمان پنج فیلم فجر باید در یک سینما خودکشی کنند؟” به یاد داشته باشید ، بیشتر علاقه مندان به رادیو و سینما کودک هستند. کودکان و نوجوانان هنوز قدرت پردازش شناختی کافی برای حل این مشکلات را ندارند. آنها با برنامه های رادیویی و تلویزیونی برابر هستند و نتیجه آن کاهش سطح امید در جامعه ، افسردگی و خدای نکرده خودکشی است.

دکتر خاتمی گفت. “ادامه این وضعیت سازمان مشاوره روانشناسی را مجبور می کند مستقیماً وارد شود و خواستار توقف پخش چنین برنامه هایی شود.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین المللی مدارس به مدت دو روز در تهران برگزار شده است.

انتهای پیام: