استان ها

تأملی در حادثه حرم رضوی

گروه استانی خبرگزاری آنا; سه شنبه گذشته حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت رضا رخ داد که بر اثر آن دو تن از دانشمندان، خادمان و خادمان ممتاز شهر مشهد به شهادت رسیدند و یکی از این عزیزان مجروح شد. در عین حال عرض تسلیت به ساحت مقدس سرورانمان، به ملت ایران و به ویژه علمای اسلام، عرض تسلیت شهادت این عزیزان، چند نکته در مورد بزرگی این حادثه .

چه چیزی بیش از هر فاجعه دیگری در این حادثه غم انگیز باعث درد و تأثیر اعضای جامعه شده است؟ آلودگی در ساحت مقدس دانشگاه حضرت رضا(ع) است که در طول تاریخ بارها مورد حمله جنایتکاران و ظالمان قرار گرفته است.

از نظر درونی و مذهبی، ریشه چنین حوادثی را باید در افکار تفرقه افکنانه وهابیت در عربستان، در همان فرزند مبارکی که از آمیزه ای از نفاق و تحجر به دنیا آمد، و در عصر حاضر از ثمرات شیطانی مانند داعش، جست و جو کرد. -قاعده، جندال شای و غیره بر امت اسلامی. تا زمانی که این تصور نادرست از جهان اسلام حذف نشود، می‌توان شاهد چنین جنایاتی علیه امت اسلامی بود.


بیشتر بخوانید:

شهادت روحانیت در حادثه مشهد نتیجه شکست آمریکا و انگلیس است.


اجرای این گونه اقدامات کور و وحشیانه نشان دهنده عمق نفرت گروه های تکفیری، عناصر ناپاک آنها، نفرت، نفرت از عصمت اهل بیت، طهارت علیهم السلام، نظام مقدس اسلام است. جمهوری. به مردم ولایتمدارش و در قبال حافظان حرم ولایت، حفظ امنیت عتبات عالیات، همه این مرزها، مسئول باشد.

لازم به ذکر است که مبارزه با این جریان شیطانی و پرتو ملعون باید در دو جبهه نظامی و فکری- تبلیغاتی به صورت همزمان صورت گیرد. امنیت نظامی دستگاه های نظامی-اطلاعاتی، حافظان امنیت فکری و عقیدتی کشور که دانشمندان نامدار و اساتید و فرهیختگان دانشگاه ها هستند، باید به صورت سیستمی- هم افزایی عمل کنند؟

در تحلیل ریشه‌های منطقه‌ای-سیاسی این جنایت اما باید به این نکته اشاره کرد: اکنون که قهرمانی و مبارزات قهرمانانه جوانان فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده است، دست نشانده های این رژیم با فریب اذهان جوانان مسلمان، تلاش می کنند خط نبرد از بیت المقدس تا تل آویو را به ایران تغییر دهند و رفتار منفورانه ای مانند شهادت را برملا کنند. از فلسطینی ها . اما با بیداری امت اسلامی، چنین توطئه هایی نیز شکست خواهد خورد. رژیم کودک کش صهیونیستی ما خواهیم بود.

در پایان یادآور می شود این حادثه چه به دست دشمنان قسم خورده این انقلاب و چه به نظر شخصی عنصر فریب خورده، هدف اصلی یعنی ایجاد انشعاب در امت اسلامی را دنبال می کند. این موضوع در سه لایه دینی، ملی (جمهوری اسلامی ایران و افغانستان) و حکومتی قابل بررسی است که به یاری خداوند با هوشیاری افراد برای تحکیم پایه های وحدت دینی و ملی خنثی می شود.

یاسر آرین نژاد فیض آبادی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهی استان خراسان رضوی

انتهای پیام/4121/4062/