برخورد با سوء رفتار داروخانه‌ها با ایثارگران

ایثارگران | داروخانه

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید ‘ایثارگران’ گفت. وی ادامه داد: سوء استفاده از داروخانه‌ها توسط طرف‌های قرارداد به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ها چنین رفتاری داشته باشند، شکایات جانبازان از طریق دستگاه‌های مسئول حل می‌شود. «

به گزارش سرگرمی برای همه، امیر کریمی در پاسخ به سوالی درباره جانبازان تحت بیمه تکمیلی گفت: قرارداد بیمه تکمیلی هر ساله تمدید می شود اما سال گذشته به دلیل مشکلات بودجه ای قرارداد جدیدی متوقف و تعیین شد. بیمه دی به خدمات رسانی به شهدای سرافراز ادامه خواهد داد.

او ادامه داد. یک میلیون و 620 هزار قربانی – خانواده های تحت سرپرستی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند که یک میلیون نفر از این تعداد مبنای بیمه سلامت و مابقی بیمه اجتماعی است. بخشی از هزینه های درمانی توسط بیمه پایه و مابقی توسط بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

مدیر کل درمان و توانبخشی بنیاد شهید امور ایثارگران درباره تاخیر در پرداخت هزینه ایثارگران از سوی شرکت بیمه گفت. عدم پرداخت حق بیمه از سوی دولت نقدینگی پرداخت آن خسارات است که با تلاش های صورت گرفته امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

وی در خصوص فاکتورهای پرداخت نشده داروها نیز خاطرنشان کرد. ما از طریق شرکت بیمه روز روزانه بیش از 60 هزار خدمت شامل خدمات سرپایی، سرپایی، بستری و بیمارستانی به بیمه شدگان ارائه می کنیم که تنها 20 درصد آن خدمات مستقیم و مابقی است. غیر مستقیم موضوع دریافت مبلغ فاکتورهای صادر شده در این 20 درصد گنجانده شده است، عوامل بسیاری در آن دخیل هستند، مثلاً خارج بودن از تعرفه.

کریمی با اشاره به تخلف تعدادی از داروخانه های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی جانبازان و یا عدم پاسخگویی مناسب، تاکید کرد. باید با دستگاه های مسئول برخورد کند. پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات درمانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرد، اما در صورت وجود چنین دارویی، بیمه گر مجاز است طبق دستور وزارت بهداشت، هزینه دارو را پرداخت کند در غیر این صورت با مجوز این وزارتخانه. . ، می تواند از خارج از کشور فعالیت کند.

کریم در پاسخ به این سوال که چرا خدمات دندانپزشکی به شهدا ارائه نمی شود، یادآور شد. خدمات مربوط به آسیب های فک و صورت 100 درصد تحت پوشش قرار می گیرد یعنی اگر جانباز آسیب فک و صورت داشته باشد تمامی خدماتی که دریافت می کند به عهده بنیاد می باشد. ترتیبات لازم برای گروه های دیگر و کمک ارائه شده است، اما کامل نیست، زیرا خط دندانپزشکی مستقل نداریم و اگر بخواهیم این خدمات را به طور کامل به جانبازان ارائه دهیم، پس بیمه سرانه کامل اضافی. در حال حاضر 350 هزار تومان برای هر نفر در ماه، شاید بیش از دو و نیم برابر بوده که برای آن حدود هشت میلیارد تومان نیاز است که تاکنون در بودجه های مصوب لحاظ نشده است.

کریمی تاکید کرد. برخی از جانبازانی که می خواهند پای مصنوعی با ویلچر داشته باشند باید به معاونت بهداشتی و درمانی کشور مراجعه کنند و مردم نمی توانند بیش از مهلت مقرر در آیین نامه مجددا درخواست دهند. هم اکنون امکان ارائه ویلچر ساخت داخل به جانبازان عزیز فراهم شده است. انتخاب شرکت بیمه بر اساس قانون مقررات کشور و مناقصات است و شرکت‌های بیمه پیشرو با توجه به امتیازات سرانه انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی کلیه مراحل مناقصه را کنترل می‌کنند، بنابراین: انتخاب بیمه دی بر اساس قانون است.
انتهای پیام: