اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

سرگرمی برای همه/مرکزی استاندار مرکزی گفت. برای رواج بخشیدن به اقتصاد، قطعا بخش تعاونی ارجح تر از بخش خصوصی است.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای درمان مشکلات کشور. با اجرای اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی یکی از ارکان تحقق است، اقتصاد مقاومتی است.

او اضافه کرد: وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اتفاقات مثبتی رخ داده است، هرچند سهم منطقه مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان خوب نیست، اما در مجموع. کشور گام خوبی در جهت اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

مخلص الائمه بیان کرد: برای رواج بخشیدن به اقتصاد، بخش تعاونی بر بخش خصوصی ارجحیت دارد و نقش موثری در ثبات اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون نتوانسته است توده زیادی از مردم و جامعه را در اقتصاد کشور دخیل کند، گفت: وقتی در کشور ناکارآمدی وجود دارد مقصر اصلی ساختار است، ما شاهد شکل گیری بوده ایم. انحلال و ادغام بخش تعاون با کار و تامین اجتماعی و به طور کلی تعاونی در وزارت کار برجسته نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش تعاون باید به عنوان عامل پویای اقتصاد ملی در کشور مورد توجه قرار گیرد، تصویب معاونت در وزارتخانه ها را راهکاری برای حرکت در بخش تعاونی دانست و گفت: در این راستا باید به عنوان عامل پویای اقتصاد ملی در کشور مورد توجه قرار گیرد. کشور حامی بخش تعاون است و امیدواریم با اصلاح ساختار این بخش در بخش تعاون رشد و شکوفا شویم و سند تحول بخش تعاون کارساز باشد.

او اعلام کرد. منطقه مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و همکاری باید توسط تعاونی ها و استان تامین شود.

13 شرکت تعاونی در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش سرگرمی برای همه، در این آیین مدیرکل کار، تعاون و تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون، ارزش های مشارکت و وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، گفت: تعداد شرکت های تعاونی ثبت شده؛ در بهترین سیستم تعاونی ها 124 تعاونی در منطقه وجود دارد که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در «انجمن کارآفرینان برتر» با 40 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 102 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: 13 تعاونی و 5 کارآفرین موفق به کسب عنوان برترین های منطقه شدند و با بررسی و ارزیابی مورد تقدیر قرار گرفتند. میلیارد ریال برای 351 شغل ایجاد کردند.

مدیرکل کار، تعاون و تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای 8562 تعاونی است، گفت: از این تعداد 661 تعاونی منحل شده، 2361 تعاونی فعال، 2416 تعاونی غیرفعال، 424 تعاونی راکد و 998 تعاونی سهامی هستند. هزار و 253 عضو که 22 هزار و 426 فرصت شغلی ایجاد کرد.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های کشور و خلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان کشور مسائل و مشکلات حوزه تعاونی ها را مطرح کردند و در پایان تعاونی ها و کارآفرینان برتر را مطرح کردند. کشور مورد تجلیل قرار گرفتند. .

انتهای پیام