ورزشی

بارسلونا چطور پولدار شد؟ – سرگرمی برای همه

این روزها خریدهای منظم “بارسلونا” در نقل و انتقالات تابستانی شایعات زیادی را به وجود آورده است.

“بارسلونا” تابستان گذشته به دلیل مشکلات مالی اسطوره خود لیونل مسی را از دست داد و این ستاره آرژانتینی راهی پی اس جی شد.

اما با وجود تاکید رسانه های گروهی بر مشکلات مالی “بارسلونا”، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، این روزها کار سختی در نقل و انتقالات دارد.

شبکه آمریکایی «ESPN» با ارائه گزارشی در این زمینه، منبع این رسوایی را لاپورتا اعلام کرد. منابع به ESPN گفتند که بارسلونا دیروز اعلام کرد که 15 درصد دیگر از حقوق تلویزیون داخلی خود را به شرکت سرمایه گذاری جهانی Sixth Street در معامله ای به ارزش حدود 320 میلیون یورو فروخته است.

منابع به ESPN گفته اند که بارسلونا امیدوار است این فروش به آنها اجازه دهد تا فرانک کسیه، آندریاس کریستنسن، رافینیا و روبرت لواندوفسکی را جذب کنند.

بارسا همچنین پس از بستن قراردادهای جدید در لالیگا از این پول برای جذب روبرتو و عثمان دمبله استفاده خواهد کرد.

خیابان ششم اکنون 25 درصد از درآمد بارسا را ​​از حقوق تلویزیونی لالیگا برای 25 سال آینده خریداری کرده است و 10 درصد آن را به قیمت 207.5 میلیون یورو در پایان ژوئن خریداری کرده است.

ارزش آن در فصل 2020-2020 165.6 میلیون یورو بود، ارقامی برای فصل آینده هنوز در دسترس نیست، بنابراین بر اساس این ارقام که نوسان خواهد داشت، شرکت 41.4 میلیون یورو در سال از این معامله درآمد خواهد داشت.

در طی 25 سال، این مبلغ با سرمایه گذاری اولیه 527.5 میلیون یورو به بیش از 1 میلیارد یورو خواهد رسید.

باشگاه “بارسلونا” در بدترین وضعیت خود این روزها با فروش حق پخش تلویزیونی از بحران مالی عبور کرد و به نوعی ثروتمند شد و در تابستان خریدهای زیادی انجام داد.

251 251