اجتماعی

ایجاد پهنه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن/محله محور بودن جشن‌های انقلاب

مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیش از ۳ هزار برنامه در دهه فجر برگزار می شود که حدود ۴ کیلومتر از پهنه‌های شهرداری از میدان آزادی تا میدان فردوسی را شامل می شود.

مصطفی زیبایی نژاد در گفت وگو با سرگرمی برای همه، در مورد برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در مراسم ۲۲ بهمن با تاکید بر اینکه ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی تشکیل شده و تمام زیر مجموعه های شهرداری تهران در این ستاد حضور دارند، افزود: برنامه های خوبی برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب در نظر گرفته شده است و این برنامه‌ها از انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی تا برگزاری برنامه های شاد در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند پهنه با خدمات مختلف در طول مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: پهنه ورزش و سرگرمی که ضلع شمالی خیابان آزادی از خیابان یادگار امام تا شهید نواب صفوی فعالیت می کند، شامل برنامه هایی از قبیل قلعه شادی و بازی های بادی، ورزش های باستانی و زورخانه ای، تنیس روی میز، دارت، فوتبال آدمکی، فوتبال دستی، گلف پارکی و به همراه بازی های الکترونیک و فکری و … خواهد بود.

زیبایی نژاد ادامه داد: از خیابان قریب تا جمالزاده شمالی پهنه هنری برگزار خواهد شد که اهم فعالیت های آن اجرای برنامه ی نقاشی و رنگ آمیزی دیوارنگاه آزادی توسط کودکان و نوجوانان به همراه اجرای موسیقی زنده اقوام ایرانی و نمایشهای میدانی و خیابانی نمایشگاه تجسمی خواهد بود.

وی درباره پهنه جهاد و مقاومت تشریح کرد: این پهنه با برپایی نمایشگاه بزرگ جهاد و مقاومت با حضور کشورهایی از منطقه و پذیرایی محلی آنها در چهارراه ولیعصر ( عج ) تا ضلع جنوبی خیابان انقلاب به فعالیت خواهد پرداخت.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از ضلع شمالی خیابان آزادی تا بیمارستان محک پهنه سلامت با استقرار دستگاه های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوران و حضور متخصصان پزشکی و سلامت فعالیت می کند، گفت: عرضه دست آوردهای حوزه کارآفرینی، صنایع دستی و مشاغل کوچک کارآفرین نیز تحت عنوان پهنه کارآفرینی از ضلع جنوبی خیابان آزادی اتوبان یادگار امام(ره) به شهروندان ارائه خدمت خواهد کرد.

زیبایی نژاد همچنین گفت: از اصلی ترین برنامه هایی که برای دهه فجر طراحی شده انتخاب ۱۱۰ نقطه محوری در محلات برای ایجاد شور و نشاط شهروندان ایستگاه های فرهنگی-تبلیغی و پذیرایی با همکاری مجموعه های مردمی است که در حال اجرا در سطح شهر می باشند و  رویکرد جشن ها امسال محله محوری است و در سال های آینده در نظر داریم تا در ۳۵۲ نقطه از محله های شهر محل هایی را برای برگزاری این جشن در نظر بگیریم، البته در کنار ۱۱۰ نقطه میادین بزرگ، محل های شاخص نیز برای برگزاری برنامه ها و جشنواره ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه کاروان های سرود افتخار در این نقاط برنامه اجرا می کنند، تاکید کرد: ستادهای مردمی دهه فجر در برخی از مساجد شکل گرفته و شهرداری در این زمینه به ستادهای مردمی کمک‌هایی انجام می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: برای شب ۲۲ بهمن ماه در محدوده هایی مانند برج میلاد، پل طبیعت، برج آزادی و ۲۲ میدان شهر و بسیاری از سرای محلات و مساجد برنامه نورافشانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کاروان روایت فجر در مناطق مختلف به اجرای برنامه می پردازند، افزود: استیج برنامه شاد خانواده بزرگ ایرانی در شهر تهران برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در انتها یادآور شد: تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران در قالب تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر توسط سازمان زیباسازی تحت عنوان ۴۴ سال با هم اکران شده است.

انتهای پیام