ورزشی

اپل و متا زیر تیغ قوانین اتحادیه اروپا

اپل و متا زیر تیغ قوانین اتحادیه اروپا

اپل و متا پلتفرم‌ها به دلیل عدم پایبندی به قوانین برجسته اتحادیه اروپا که با هدف مهار قدرت آنها طراحی شده است، متهم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ۳ منبع آگاه اعلام کردند که اپل و متا احتمالاً تا قبل از تابستان به دلیل عدم پایبندی به قوانین برجسته اتحادیه اروپا که با هدف مهار قدرت آنها طراحی شده است، متهم خواهند شد.

به گفته مردم، کمیسیون اروپا که در ماه مارس تحقیقاتی را در مورد این دو شرکت و گوگل آلفابت بر اساس قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) آغاز کرد، اپل و متا را به عنوان پرونده‌های اولویت دار می‌بیند.

قانون بازار‌های دیجیتال به شرکت‌های فناوری بزرگی نیاز دارد تا فضایی را برای رقابت رقبای کوچکتر باز کنند و حرکت افراد را بین خدمات آنلاین رقیب مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مرورگر‌های اینترنتی و فروشگاه‌های برنامه آسان‌تر کند.

به گفته منابع، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قبل از تعطیلات تابستان در ماه آگوست، یافته‌های مقدماتی که مشابه با اتهامات ضدانحصار هستند را صادر خواهند کرد، که برای نخستین بار اپل و متا را متهم خواهد کرد.

کمیسیون اروپا و متا از اظهار نظر خودداری کردند. اپل به بیانیه ماه مارس خود اشاره کرد و گفت که مطمئن است که طرحش با قانون بازار‌های دیجیتال مطابقت دارد و به تعامل سازنده با کمیسیون ادامه می‌دهد.

شرکت‌ها می‌توانند راه‌حل‌هایی را برای رسیدگی به نگرانی‌های مندرج در یافته‌ها قبل از تصمیم نهایی ارائه کنند، که می‌تواند شامل جریمه‌هایی تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی سالانه یک شرکت برای تخلفات باشد.

تحقیقات اتحادیه اروپا قوانین فرمان اپل را هدف قرار می‌دهد که به گفته تنظیم‌کننده‌ها محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند که مانع از اطلاع‌رسانی رایگان به کاربران در مورد پیشنهادات خارج از اپ استور و همچنین هزینه‌های جدید آن از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌شود.

به گفته این افراد، انتظار می‌رود تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا در رابطه با این موضوع از اپل پول دریافت کنند و افزودند که بررسی دوم با تمرکز بر صفحه نمایش انتخابی آن برای مرورگر وب سافاری احتمالاً زمان بیشتری خواهد برد.

یافته‌های اولیه در متا بر روی مدل پرداخت یا رضایت متمرکز است که در آن کاربران هزینه اشتراک فیس بوک و اینستاگرام بدون آگهی را پرداخت می‌کنند.

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.