اقتصادی

اوج‌گیری صادرات ایران در آنلاین/ کدام مشتری ها باقی مانده‌اند؟

در آمار ماه آخر گردش تجاری ایران ، سازمان توسعه تجارت از ادامه روند رشد صادرات غیرنفتی کشور در ماه اکتبر خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا ، تجارت ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان به دلیل محدودیت های مرزی و کاهش تقاضای جهانی کاهش یافت ، به نظر می رسد چند ماه پس از شروع این روند ، کشورها توانسته اند صادرات خود را بهبود بخشند. و آمار جدید منتشر شده از ایران در آن دوره موید این موضوع است.

با آشکار شدن ماههای نخست بحران کرونا ، از دولتها انتظار می رفت اقدامات پیشگیرانه را در مرزهای زمینی و دریایی خود انجام دهند تا از ادامه بسته شدن آنها برای حفظ روند واردات و صادرات جلوگیری کنند. از آنجا که بسیاری از مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه در ماه های نخست فوران بسته شده است ، بسیاری از آنها در هفته های گذشته کار خود را از سر گرفته اند و باعث افزایش صادرات ایران شده اند.

آمارها نشان می دهد که بخشی از کاهش صادرات غیرنفتی از ماه آگوست با رشد قابل قبول در ماه سپتامبر جبران شده است. طبق آمار جدید سازمان توسعه تجارت ، روند رشد صادرات در ماه اکتبر به طور قابل توجهی ادامه داشت.

آمارهای ارائه شده توسط این سازمان نشان می دهد که در هفت ماهه سال 1399 صادرات غیرنفتی ایران 18 میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد شده است که نشان می دهد صادرات غیرنفتی کشور از آنلاین امسال رشد داشته است.

در سپتامبر 1399 ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ، صادرات 4 میلیارد و 670 میلیون دلاری که 3 میلیارد و 149 میلیون دلار بود ، نسبت به سال قبل – صادرات غیرنفتی 48 درصد افزایش داشت – یعنی در سپتامبر سال جاری حدود 2 میلیارد دلار افزایش داشت. :

نگاهی دقیق به آمار منتشر شده نشان می دهد که در هفت ماه اول سال 1399 ، از این مجموع ، حدود 17 میلیارد و 300 میلیون دلار صادر شده است ، یعنی حدود 90 درصد از کل صادرات کشور ، از ایران به 20 کشور برتر. ، چین و امارات متحده عربی رتبه های اول تا سوم و قطر ، قزاقستان قزاقستان و میانمار – 18-20 است.

با بررسی لیست 20 کشور برتر ، هدف صادرات ایران نشان می دهد که 6 کشور عربی از جمله عراق با حدود 4.9 میلیارد دلار در رتبه اول ، امارات با 2.2 میلیارد دلار در جایگاه سوم پس از چین و عمان در 190 کشور برتر قرار دارند. میلیون دلار بعد از کشورها ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، اندونزی ، روسیه ، آذربایجان ، تایلند در رده های دوازدهم ، کویت 86 میلیون دلار پس از آلمان ، ارمنستان بعد از ونزوئلا شانزدهم ، سوریه 77 میلیون هفدهم و قطر 76 میلیون دلار پیش است. از قزاقستان از قزاق عبور کرد. میانمار در این لیست هجدهم است.

کشورهای عربی دیگر مانند عربستان سعودی ، بحرین ، یمن ، خلیج فارس ، اردن ، لبنان و خاورمیانه در این مدت در 20 صادرکننده برتر ایرانی قرار نگرفته اند.

انتهای پیام: