عمومی

امام حسین (ع) پناهگاه عالم اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری دهه اول محرم در هیئت طرالله در مدرسه پربرکت فیضیه اظهار داشت: در این مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام به شهادت رسید. جریانات و دو دعوت در این دنیاست و هر دعوتی مشتری خود را دارد. یک دعوت دعوت به هدایت و دعوت دیگر دعوت به ضلالت است. بر اساس این دو ندا، دو استجابت شکل می گیرد، کسانی که دعوت حق را اجابت می کنند وارد وادی جنت می شوند و کسانی که دعوت ضلالت را اجابت می کنند وارد وادی آتش می شوند.

استاد میر باقری افزود: این دو جریان در رابطه ای که با خداوند متعال دارند و همچنین ارتباط هر امتی با امام خود و سایر اعضای امت متفاوت است. رابطه جریان هدایت با خدای متعال رابطه خدمت، خضوع و اطاعت است، اما رابطه جریان هذیان با خدای متعال رابطه استکباری است و این جریان حاضر به خشوع و خشوع نیست. در پیشگاه خداوند متعال.

وی با اشاره به نقش رهبری در تشکیل جامعه مسلمین، این جریان را قدرتمند دانست و اعلام کرد: با این قوا، ارواح تربیت می شوند و با تعقیب آنها، بندگی و روابط اجتماعی شکل می گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه سپس به نیروهایی که در جریان هذیان وجود دارد اشاره کرد و افزود: «جامعه ای که بر محور امامت باطل بنا شده، دارای رذایلی چون حرص، حسد، تکبر، خودپسندی و ظلم است. . و بر اساس همین رذایل، روابط امت نیز در این جامعه شکل می گیرد.

استاد میر باقری سپس به ارتباط امام هر جریان با امت خود اشاره کرد و افزود: در مورد رابطه امام هدایت با امت خود باید گفت که بر اساس آیات زیارت غدیریه اولاً: امام حق از امت خود مستثنی است زیرا شأن امام مستقیماً از خداوند متعال گرفته شده است. درست در مقابل امام جریان باطل که مدام به مردم نگاه می کند و تمام عزت و احترام خود را در توجه مردم می بیند.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری نیز به کیفیت استکبار در وجود امام گمراه اشاره کرد و افزود: نظام به دنبال تحقیر زیردستان است، با تحقیر آنها می تواند راه را برای برتری خود آماده کند.

استاد میر باقری اظهار داشت که فرعون برای قوم خود “عذاب وحشتناک” است. هر جا اراده فرعون باشد، ذلت است، زیرا او مغرور و متکبر است و می خواهد همه نزد او ذلیل شوند. در واقع محیط حکومت فرعون محیط رنج و عذاب است. هر چند عده ای که از نظام فرعونی زندگی می کنند و مغرور هستند، ذلت در وجودشان نهادینه شده و به این وضعیت عادت می کنند.

وی به دومین ویژگی امام در دوران رهبری اشاره کرد و افزود: شفقت و رحمت نسبت به امت و بی نیازی از امت از مهمترین صفات امام در طول هدایت الهی است.

سپس استاد میر باقری به مصداق رحمت امام اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا (س) و حسنین (علیهم السلام) بر اساس آیات شریفه قرآن افطار کردند. سه روز پیاپی با آب، افطار کردند و آنچه را برای روزه آماده می کردند به یتیمان و بینوایان و نیازمندان دادند و رنگشان زرد شد و از گرسنگی به خود لرزیدند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به برخی از دلایل قیام سیدالشهدا اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) و در پناه او می توانیم بر آزمایش ها و تاریکی های بنی امیه غلبه کنیم. در واقع امام خود را به رنج می اندازد تا دیگران رنج نبرند.

استاد میر باقری تاکید کرد که با وجود اینکه امام کاملا نیازمند است، اما آنقدر امت را دوست دارد که نمی تواند مصائب آنها را ببیند. او اضافه کرد: «امام نه تنها ریسمان رحمت و فضل بین امت است، بلکه ریسمان پیوند امت به خداوند متعال است».

یکی از اعضای هیئت خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: «پیوندهای شکل گرفته در جامعه جعلی حول بت هایی است که در جامعه وجود دارد. و این بت ها امامان نظام ظل هستند.