عمومی

واکاوی اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره)/ مردم نقش محوری دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با آنلاین ، اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکی از رهبران اثرگذار در دنیای مدرن است ، که امروز ملتهای آزادیخواه جهان پیروی از افکار و عقاید وی هستند. “امام راحل شخصیتی چند وجهی داشت.

وی به کارهای امام خمینی (ره) در زمینه عرفان ، فقه ، فلسفه ، کلام و سیاست اشاره کرد. “وی سیستمی را بنا نهاد كه براساس عقاید اسلام ناب اسلام (WB) تأسیس كرده است.”

آزادی فقط در چارچوب قوانین شرعی و ملی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با استناد به تأثیر عقاید سیاسی امام خمینی (ره) بر اسلام ، گفت: “او یکی از بزرگترین دانشمندان مسلمان تاریخ مدرن و مرد تاریخ اسلام بود که کاملاً در محاصره علوم مختلف بود. او آماده کرده بود.

وی رابطه دین و سیاست را یکی از محوری ترین موضوعات در اندیشه امام راحل دانست و ادامه داد. عدالت دومین ویژگی تفکر امام خمینی (ره) در نظام سیاسی ، محوری ترین گرایش سیاسی و اجتماعی بود. وی اجرای اعتبار و عدالت در همه عرصه های جامعه را هدف اصلی نظام سیاسی و دولت به عنوان ابزاری برای دستیابی به این هدف مهم دانست.

حجت‌الاسلام مهدوی اظهار داشت: یکی از شعارهای مهم جمهوری اسلامی ایران آزادی به معنای واقعی کلمه است ، همچنین بر امام خمینی (ره) نیز تأکید داشت که آزادی را نه به عنوان یک شعار سیاسی بلکه به عنوان یک حق اساسی انسانی توصیف کرد. امام خمینی آزادی را نه به عنوان یک شعار سیاسی بلکه به عنوان یک حق اساسی انسانی می دانداو اضافه کرد. “از دیدگاه امام راحل ، حدود آزادی در همه امور به گونه ای بود که منافع کشور را به خطر نمی اندازد.” از دیدگاه امام ، حدود آزادی قوانین شرعی و قوانین کشور بود که از اسلام سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به شعار استقلال امام خمینی (ره) از استقلال و دیدگاه وی در این باره ، افزود: وی گفت: “وی استقلال را در همه زمینه ها ، از استقلال در امور خارجه گرفته تا انكار دخالت های خارجی ، قطع نفوذ خارجی ، عدم كنترل بر دیگران و رهبری مستقل كشور در نظر گرفت.” آنها تأکید کردند که

نقش اساسی مردم در انقلاب امام خمینی (ره) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مردم نقش مهمی در انقلاب و نهضتی که از امام خمینی (ره) آغاز شد ، ایفا کرده اند. “حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت آنها یکی از مهمترین ستون های اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) بود.” وی گفت: “ما قصد مجبور كردن ملت خود را نداریم و اسلام اجازه نداد كه ما دیكتاتوری باشیم.” “ما به مردم رأی می دهیم.”

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت قانون ، حاکمیت قانون و حاکمیت قانون ، از پایین ترین اعضای جامعه گرفته تا بالاترین ، که مقامات نظام هستند ، از دیگر ویژگی های عقاید سیاسی امام ره ره است. به گفته امام خمینی ، همه باید از این قانون پیروی کنند. قانون بین افراد فرقی نمی کند. “

مهدوی در ادامه گفت: امام خمینی یکی از تأثیرگذارترین اندیشمندان تاریخ جدید ایران و جهان بود. همه مشکلات حل خواهد شد این مشکلی است که امروز باید مورد توجه مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد تا ما مجبور نباشیم با بسیاری از این ناهنجاری های اجتماعی مانند قتل دختر 14 ساله توسط پدرش و بسیاری از مشکلات دیگر مقابله کنیم.

او اضافه کرد. “از دیدگاه امام ، یک فرهنگ کامل و انسانی فقط در درون اسلام وجود دارد.” یک فرهنگ کامل و انسانی فقط در درون اسلام وجود دارد و آموزش جامعه و مردم فقط از طریق فرهنگ اسلامی امکان پذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: حفظ وحدت و همبستگی در بین جامعه “چیزی بود که امام خمینی همواره بر آن تأکید کرده است”. این یک نعمت از انقلاب اسلامی به حساب می آمد.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه احیای هویت اسلامی یک محور دیگر تفکر سیاسی و مبارز امام خمینی است ، افزود: وی گفت: “وی احیای هویت ملی – اسلامی را رمز استقلال و قدرت کشور و مانع برتری کشورهای مستکبر خواند.” تا زمانی که خودمان را نشناسیم و باور کنیم ، حاصل نمی شود.

وی گفت: محافظت در برابر فشارهای سرکوبگر و سرکوبگر ، فشار را به امام راحل برای محور دیگری از تفکر سیاسی وارد می کند. مخالفت امام با استکبار ، شدت سلطه بیگانگان و مخالفان برای اتکا به نیروهای مسلط در این موضوع.

مهدوی با تأکید بر لزوم ترکیب ایده های ناب امام خمینی ، مهدوی گفت: “متأسفانه ، امروز برخی از مقامات این نظرات را نادیده گرفته و در عوض از منافع ایرانیان و ایرانیان دفاع می کنند. آنها در فکر پیگیری منافع شخصی و حزبی خود هستند.”