استان ها

اقدامات صورت گرفته در توس گام‌های موثری در ثبت جهانی آن خواهد بود

سرگرمی برای همه / خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در دوره تاریخی توس ، تأکید کرد. “این اقدامات گامهای مؤثری در ثبت جهانی Toos خواهند بود.”

امشب ، ابوالفضل مکرمی فرفر در بهره برداری از فاز سوم قبرستان فردوسی العلوهان ، همچنین اتصال این مسیر جی الوخانیان را در ترمیم اتصال قلعه ارگ ​​برقرار کرد. او گفت. دولت دوازدهم پیشرفت خوبی در منطقه داشته است. این اقدامات در دوره اصلاحات آغاز شد ، اما در دولتهای نهم و دهم بی ثمر ماند و در دولت دوازدهم با همکاری اداره شهر مشهد این وقایع اتفاق افتاد. شهرداری ها و میراث فرهنگی معمولاً به اصطلاح چاقو و پنیر هستند.

او ادامه داد. اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به همراه فعالیت های شهرداری مشهد ، وقایع را با هماهنگی آغاز کرده و دو یادداشت تفاهم را با شهرداری امضا کردند. او این عملیات را انجام داد. اداره کل میراث فرهنگی منطقه همچنین بهسازی برج طوسی و نوار را آغاز کرد.

مکرمی فر اظهار داشت. این برج و قلعه 7 کیلومتر طول دارد و یک قرن بعد 7 میلیارد دلار هزینه دارد. مرمت و بهسازی محل تولد فردوسی در روستای پیج نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی منطقه آغاز شده است.

وی گفت: امسال از سفر رئیس جمهور و اعتبار اعتبارهای منطقه 7 میلیارد دلار برای منطقه توس تصویب شده است. “پیشرفت ها ادامه خواهد یافت ، از برج توس و قلعه گرفته تا دروازه نیشابور. آرزوی ما این است که به خواست خدا این منابع راه آینده را هموار سازند ، زیرا این موانع در قوانین آینده میراث فرهنگی مانعی برای کسانی که آینده را در دست دارند ، نخواهد بود.

مکارامی فر تأکید کرد.

بهره برداری از جاده اتصال قبرستان فردوس طی 140 روز آینده

معاون وزیر عمران ، حمل و نقل و حمل و نقل شهری شهرداری مشهد با اشاره به شروع کارهای اجرایی اتصال مقبره فردوسکی در مقابل ارگ تاریخی ، گفت: وی ادامه داد: این پروژه با وام در حدود 6 میلیارد դրամ ، طی 140 روز آینده به بهره برداری می رسد.

خلیل کاظمی اظهار داشت. به موازات افتتاح فاز سوم قبرستان آل آلوخان در فردوسی ، حفاری مسیر 920 متر طول آلوخان را آغاز خواهیم کرد.

او ادامه داد. “در مرحله اول ، این مسیر 12 متر عرض خواهد داشت که امکان سوار شدن به اسب وجود دارد ، اما این امکان برای خودرو در نظر گرفته نشده است.” این مرحله 260 متر طول دارد.

کاظمی اظهار داشت. مرحله دوم و سوم نیز به طول 320 متر است که تنها مسیر پیاده رو است و به ورودی هلند می رسد. در داخل غار یک مسیر عابر پیاده به طول 330 متر خواهد بود.

در مورد بهره برداری از مرحله سوم مقابل مقبره فردوسی ، معاون عمرانی شهرداری ، حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: مرحله سوم جلوی مقبره فردوسی که مساحت آن 4 هکتار است با دستور مقام معظم رهبری برای ساماندهی قبر فردوسی افتتاح شد. مرحله اول این عملیات در سال 1397 آغاز شد و در ماه مه 1998 به بهره برداری رسید. در همین زمان مرحله دوم بهره برداری با مساحت 2 هکتار با تقویم 100 روزه آغاز شد.

او اضافه کرد. “بسیاری از کارهای ما در مورد الحخان سال گذشته طبق برنامه به اتمام رسید ، اما این عملیات به دلیل شیوع تاج ویروس اندکی به تأخیر افتاد.”

کاظمی ذکر کرد. هزینه این سه مرحله در کل حدود 3 میلیارد دلار است. در مرحله سوم که مساحتی در حدود 4 هکتار را اشغال می کند ، 2 هکتار زمین برای سنگ فرش های سنگین و 2 هکتار نیز برای پارکینگ اتوبوس ها ، اتوبوس ها و تاکسی ها اختصاص داده شده است.

معاون وزیر شهرسازی ، حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری مشهد یادآور شد. لازم به ذکر است که کار در این زمینه مشکلات خود را دارد. مشکل این است که به دلیل حساسیت مدیرکل میراث فرهنگی ، کار باید به صورت دستی انجام شود و امکان استفاده از ماشین آلات ساختمانی سنگین وجود ندارد. موضوع دیگر این است که کارهای ساختمانی این مجموعه مانع حرکت شهروندان این منطقه شده است و برای جلب رضایت آنها مدتی طول خواهد کشید. نکته دیگر اینکه شهردار نسبت به این پروژه نیز بسیار حساس است. ترکیب این حساسیت ها ، شرکای ما را وادار به همکاری کرد تا امروز این مجموعه عملی شود.

انتهای پیام