اجتماعی

افزایش ۳ برابری سهم دولت در پروژه‌های خیرساز/ساخت بیش از ۳۰ درصد کلاس‌های درس به همت خیرین

مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از 30 درصد کلاس های درس در کل کشور با تلاش خیرین ساخته شده است گفت: دولت بیش از سه برابر شده است.

شهره صادقی در گفت وگو با سرگرمی برای همهاهمیت ساخت مدرسه به ویژه در مناطق محروم را تشریح و بیان کرد. علم آموزی در بین آموزه های دینی و مردم از جایگاه بالایی برخوردار است. آموزش و پرورش پویا، زیربنای پیشرفت و شکوفایی یک کشور است و به همین دلیل است که مدارس به عنوان مکان آموزش و یادگیری باید ایمن، محرک و همراه با امنیت روانی باشند.

وی به روند مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: از زحمات خیرین مدرسه ساز در ساخت، تجهیز و تعمیر موسسات آموزشی قدردانی می شود.

مشاور رئیس سازمان تعمیر، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود. در حال حاضر بیش از 30 هزار نیکوکار در مجمع خیرین مدرسه ساز جمهوری عضویت دارند و ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین در حال انجام است.

صادقی با بیان اینکه بیش از 30 درصد کلاس های درس در کل کشور با تلاش خیرین ساخته شده است، اظهار داشت: همچنین تمام تلاش خود را برای حمایت و حمایت از خیرین برای تکمیل فضاهای آموزشی به کار گرفته ایم به طوری که با افزایش تعهدات خیرین خوشبختانه سهم تخصیص دولت بیش از سه برابر شده است.

او ادامه داد. نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، توسعه فرهنگ نیکوکاری و نیکوکاری و ایجاد بسترهای توسعه حوزه های آموزشی کشور از جمله سیاست های این سازمان است. در این راستا کنفرانس ها و کمپین هایی را برای جذب خیرین در طول سال برگزار می کند. به عنوان مثال در کمپین اخیر جشنواره خیرین مدرسه ساز اردبیل، خیرین متعهد به ساخت 1652 کلاس درس شدند.

مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تعهدات خیرین و تعداد فضاهای آموزشی ساخته شده در کشور در سال جاری گفت. طی یک سال گذشته، خیرین 3300 میلیارد دلار برای ساخت مدارس تعهد کرده اند. و این پروژه در حال اجراست.

صادقی که پیش از این ریاست اداره اصلی توسعه مشارکت سازمان توسعه، مبلمان و تعمیر مدارس جمهوری را بر عهده داشت، گفت. . امید است این فرهنگ سازمانی موجب نهادینه شدن و ارتقای جایگاه زنان در عرصه های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش شود.

انتهای پیام