اجتماعی

افزایش دو برابری معتادان متجاهر/افزایش ۷۰ درصدی جمع‌آوری معتادان

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و تعاون اجتماعی شهرداری تهران به تشریح فعالیت های کمپ اجتماعی در حوزه ترک اعتیاد پرداخت.

به گزارش سرگرمی برای همه،احمد احمدی صدر درباره اقدامات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران گفت. اردوگاه فرصتی است برای همه دستگاه‌های مسئول تا از بوروکراسی دور شده، از مکاتبه‌سازی به مسائل بروند و شهرداری تهران به‌عنوان سرباز در اردوگاه فعال شود تا از توان نخبگان استفاده کند، تجربه گذشته می‌تواند مشکل را حل کند. آسیب اجتماعی.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این کمپ معضل معتادان متجاهر است، افزود: «با توجه به هر موضوعی که در اردو مطرح شود، ادارات مسئول در جلسات حضور خواهند داشت. به عنوان مثال در مورد معتادان متجاهر کمیته اجتماعی، کمیته امداد، قوه قضائیه، سازمان زندان ها و… در جلسات حاضر دور میز جمع می شوند تا در فاصله یک یا دو متری هم افزایی ایجاد کنند. رفع مشکلات

احمدی صدر خاطرنشان کرد: ما معتادان را جدا از جامعه نمی بینیم، بلکه نگاه ما این است که فرد معتاد عضوی از خانواده ماست. افزایش می یابد، زیرا اگر معتاد را به عنوان برادر یا پسر و پدر خود بشناسیم، به او کمک می کنیم تا ترک کند، با این دیدگاه به سمت سازماندهی معتادان متجاهر حرکت می کنیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و تعاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: تعداد معتادان متجاهر نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تا شش سال پیش.” این مشکل دلایل متعددی دارد که باید در جای خود بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه اجتماعی برای حل مشکلات دستگاه های مختلف را تلفیق کرده است، گفت. «قبلا این هم افزایی با این نیرو نبود، برنامه پیچیده و تخصصی برای بازگرداندن جدی آن افراد به خانواده و خانواده وجود نداشت. کارشناسان در سرتاسر دنیا معتقدند زمانی که یک فرد معتاد به سطح اعتیاد می رسد، شانس بازگشت به جامعه و شرایط قبلی تنها چند درصد است، اما از آنجایی که نگاه ما به معتادان یک نگاه انسانی است، می گوییم: حداقل درصدی وجود دارد در مورد احتمال بازگشت باید تمام تلاش خود را بکنیم.

احمدی صدر افزود: وی ادامه داد: از زمان تشکیل کمپ اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 تا 75 درصد افزایش جذب مواد مخدر داشته ایم، همچنان که درصد معتادان متجاهر پذیرش شده در مراکز افزایش یافته است. 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل.»

وی درباره شرایط نگهداری معتادان متجاهر نیز گفت: «بر اساس قانون، معتادان متجاهر با توجه به شرایط خود می توانند سه، شش یا نه ماه در مراکز اقامت کنند» و درباره بازگشت افراد رها شده به چرخه مواد مخدر گفت: اعتیاد. امروز جلسه خوبی با استاندار دارد.» به جمع بندی هایی رسیده ایم اما هفته آینده هم باید جلساتی برگزار کنیم. قانون می گوید اگر مشتری دو یا سه بار به خاطر تجاوز به عنف برگردد، چه کار کنم؟

احمدی صدر با اشاره به مراحل 9 گانه سازمان ترک اعتیاد گفت: دستیار، دستیار و … تا یک سال در کنار مشتریان می مانند تا به نتیجه دلخواه برسند.

انتهای پیام: