اجتماعی

افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر NAAA بعداً به افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره کرد. سال 2020 تحت کشت خشخاش است که در مقایسه با سال قبل ، شاهد افزایش 37 درصدی کشت کوکنار در این کشور هستیم.

به گزارش سرگرمی برای همه ، سردار مجید کریمی در دیدار تعاملی با رئیس کمیته اجتماعی مجلس با ابراز خرسندی از این فرصت ، اقدامات و دستاوردهای دستگاه های انتظامی در مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد. از بین بردن چالش ها و شکاف های موجود در مبارزه با قاچاق مواد مخدر.

وی به حجم زیاد تولید مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد. 19 سال پس از حضور نیروهای نظامی غربی در افغانستان به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، متأسفانه امروز ما نه تنها شاهد کاهش تولید ، بلکه مبارزه با آن هستیم. با آنها نبود ؛ برعکس ، در سال 1399 م کشف بیش از 20 تن مت آمفتامین (شیشه) از افغانستان از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که تولید داروهای صنعتی-سنتی در این کشور در حال افزایش است.

او اضافه کرد. سال گذشته ، پلیس توانست خسارت قابل توجهی به بنیان های اقتصادی و مالی سوداگران مرگ وارد کند که در نوع خود بی سابقه است.

سردار کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تمرکز اقدامات ضد مواد مخدر NAAA در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد. مرزهای شرقی و جنوب شرقی نشان دهنده موفقیت دستگاه های انتظامی در این زمینه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر NAAA همچنین به چالش ها و شکاف های مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد. عدم اجرای دقیق و کامل سیاست کلی مبارزه با مواد مخدر که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. کاهش مجازات مواد مخدر برای مجرمان ، ناسازگاری بین جرم ، مجازات ، شکاف های قانونی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و غیره. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی سپس به ضرورت تقویت معتادان متجاهر پس از ترک آنها اشاره کرد. قدرتمند اعتیاد به مواد مخدر در حال افزایش است.

ولی اسکندری ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با ارزیابی احتمال ، در مورد نقش و موقعیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر صحبت کرد. امیدوارم موانع موجود تا حد امکان از طریق هم افزایی برطرف شود.

او اضافه کرد. انضباط در استفاده از زور.

وی بر لزوم ایفای نقش سایر سازمان ها و نهادهای مسئول در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: به “و با توجه به نقاط قوت و ضعف سایر دستگاه ها ، شاهد روند مثبت تری در کنترل این آسیب اجتماعی خواهیم بود.

اسکندری در پایان با اشاره به اولویت رفع شکاف های قانونی در زمینه دستگیری متهمان مواد مخدر ، آزادی ، افزود: خطوط اعتباری مبارزه با مواد مخدر را اعلام می کند ، جلسات منظمی را با حضور مقامات دیگر سازمان ها ، موسسات و غیره برگزار می کند.

انتهای پیام: