اجتماعی

تصویب پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس

رئیس کمیته امداد گفت. پیشنهاد کمیته امداد مبنی بر افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مشتریان در سال 1401 به تصویب کمیته بودجه شورای اسلامی رسید.

به گزارش سرگرمی برای همه، مرتضی بختیاری با حضور در جلسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد کمیته امداد در ارائه خدمات به نیازمندان پرداخت. حقوق بازنشستگی مشتریان

وی گفت: متاسفانه به دلیل تورم و شرایط اقتصادی این افزایش مستمری تا حد زیادی جبران شده است.

رئیس کمیته امداد خواستار حداقل 40 درصد مستمری ها برای سال آینده شد و گفت: طبق قانون مستمری باید معادل 20 درصد حداقل دستمزد مصوب وزارت کار باشد که هنوز فاصله زیادی با آن وجود دارد. این رقم حتی اگر افزایش 40 درصدی تایید شود.

به بختیار گفت. انتظار داریم مجلس شورای اسلامی با این افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی موافقت کند تا شاهد تغییر آن در بودجه 1401 باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به کاهش اعتبارات حمایتی این نهاد در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: افزایش سرانه درمان، سرانه کمک هزینه تحصیلی دانشجویی، ودیعه مسکن و سوءتغذیه کودکان به بالا ضروری است. تا 6 سالگی

وی با تاکید بر اینکه با مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته امداد موظف است در سال آینده 500 هزار شغل برای خانوارهای جامعه دهم تا پنجم ایجاد کند، افزود. برای شبکه بانکی ضروری است.

بختیاری با اشاره به اینکه وام مسکن کمیته مسکن در قالب وام سهام مسکن مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وی ادامه داد: برای ساخت 360 هزار واحد آپارتمان برای مشتریان در چهار سال آینده نیازمند بررسی بودجه و حمایت اعضای سازمان اسلامی هستیم. جلسه مشورتی.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، در پایان این جلسه نمایندگان کمیته بودجه با پیشنهاد کمیته امداد مبنی بر افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی موافقت کردند. 1401

انتهای پیام: