حوادث

اعتراض جمعی از دانشجویان دکتری کوی دانشگاه تهران

آزادی:

یکی از دانشجویان معترض در این باره گفت. دانشگاه تهران اعلام کرد دانشجو می تواند بر اساس سالهای مجاز 3 سال در خوابگاه بماند. جریمه را پرداخت کنید.

او ادامه داد. “سالهای مجاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در خوابگاه ها ازدواج می کنند از چند ماه تا یک یا حتی سه سال تمام می شود. “اعتراض ما این است که آنها دوره تاج را یکی از سالهای مجاز نمی دانند. دانشگاه با دانشجویان همکاری می کند.” به عنوان مثال دانشجویی که به دلیل مشکلات امکان تخلیه ندارد توسط صندوق رفاه جریمه می شود ، بنابراین هیچ دلیلی برای تحت فشار قرار دادن دانشجو وجود ندارد.

سعید حبیبه با تشریح دلیل تجمع تعدادی از دانشجویان دکتری در ساختمان 16 آذر دانشگاه تهران تأکید کرد. طبق قوانین دانشگاه ، دانشجویان در طول سالهای تحصیلی مجاز فقط در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند. برای استفاده دانشجویان دیگر.

او اضافه کرد. “در حال حاضر ، دانشگاه تهران فقط 400 خوابگاه برای دانشجویان متاهل دارد ، به این معنی که 400 دانشجوی متاهل می توانند از خوابگاه های متاهل استفاده کنند (60 یا بعضی از آپارتمان ها کوچک هستند). “در حالی که ما 50،000 دانشجو در دانشگاه تهران داریم ، اگر فقط 10٪ از این دانشجویان متاهل و غیر بومی باشند ، این بدان معناست که ما 5،000 دانشجو داریم که برای خوابگاه متاهل متقاضی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اشاره کرد. “حدود 200 دانشجوی ساکن خوابگاه های ما کسانی هستند که سنوات مجاز آنها به پایان رسیده است ، برخی از آنها حتی 2 تا 6 سال دارند و برخی دیگر یک یا چند ترم بیش از سالهای مجاز آنها هستند. تعداد زیادی از دانشجویان متاهل به خوابگاه های متاهل مراجعه می کنند ، آنها شدیداً به اسکان در این خوابگاهها احتیاج دارند ، پس از عزیمت دانشجویانی که به یک سالگی رسیده اند باید امکان پذیرش سایر متقاضیان واجد شرایط نیز فراهم شود. ،

حبیبا تأکید کرد. (خارج از سال) بر اساس نظر کارشناسی ، یعنی 3 میلیون 800 هزار درام ، در خوابگاه ها برای پرداخت قیمت روز اقامت اسکان داده می شوند.

او ادامه داد. وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان نیز به تصمیم هیئت امنا اعتراض داشتند ، براساس استعلام من ، تصمیم بر این شد که دانشجویانی که در ژانویه از خوابگاه اولشان بیرون رانده شده اند ، بخشودند ، جریمه ها و هزینه هایی که باید روزانه پرداخت کنند. و پرداخت نکنید

معاون دانشگاه تهران تأکید کرد. وی افزود: متأسفانه در حال حاضر دانشجویانی كه سالهای غیر مجاز در خوابگاهها زندگی می كنند تمایلی به تخلیه خوابگاهها ندارند ، بر اساس مصوبه هیئت امنا موافقت نمی كنند هزینه خوابگاهها را پرداخت كنند.

حبیبا تاکید کرد. “برخی از دانشجویان شیوع کرونا را عدم دفاع از پایان نامه ها یا سال های غیرمجاز خود می دانند ، اما این غیرقابل قبول است زیرا هیچ یک از فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه زیر تاج بسته نشده است.” با ثبت نام 14000 دانشجوی جدید در کرونا ، همه دانشجویان باید از این دانشگاه استفاده کنند.